ELLOSLINDA

                                                                             

onsdag, februari 22, 2006

Å Elfsborg bara vinner!

Å Elfsborg bara vinner, å Elfsborg bara vinner. Shalalalalalala shalalalalalalaa!

Så här i slutet av februari är förväntningarna och förhoppningarna inför 2006 års Allsvenska enorma. Och det bästa av allt; när jag säger att jag tror på SM-guld för Elfsborg, så menar jag det också, till skilland från föregående år.

1-0 mot Örgryte idag, och den förlustfria sviten håller i sig. I dagens match var det Daniel Mobaeck som stod för målet, men jag kan tyvärr inte kommentera det eftersom jag, till min stora besvikelse, kom 20 minuter sent. Jag hoppas dock att Röd Guling var där och skriver en utförligare matchrapport på sin blog. Men kortfattat kan man säga att Elfsborg visade styrka genom att stå emot i 90 minuter mot ett hårt kämpande ÖIS, och höll dessutom nollan för andra gången på tre matcher. För övrigt tycker jag att detta var den tråkigaste matchen för året och det var inte mycket ordnat spel. Men som sagt; fotboll går ut på att göra fler mål än motståndarna, och det lyckades Elfsborg med - återigen.