ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, mars 03, 2006

Jag har hittat dagens sanning

Av en ren slump råkade jag hitta århundradetsa bästa insändare idag, och jag kan inte annat än att hålla med;

Paradoxalt nog gör göteborgarnas stora fotbollsintresse att vi har för många lag som slåss om publiken och sponsorerna. Det blir allt svårare att värva och behålla publikdragande storspelare - vi lär väl aldrig få hit någon Anders Svensson eller Henke Larsson [...] Min radikala lösning är att slå samman IFK Göteborg och BK Häcken! IFK har nämligen allt det som Häcken behöver; ett etablerat varumärke som lockar såväl publik och spelare som sponsorer. Vid en gallupundersökning häromåret visade sig Blåvitt vara Sveriges populäraste fotbollslag - snacka om publikpotential! Men Blåvitts ekonomi [...] Den nya klubben blir en oerhört stark aktör, som kommer att stå sig väl i konkurrensen, såväl i Sverige som internationellt! Det är ett radikalt grepp, men gör vi ingenting lär Göteborg på sikt bli en fotbollens bakgård och vi får väl fortsätta att bara drömma...

Till sist vill jag bara nämna att jag ska göra mitt yttersta för att försöka värva denne "Fotbollsälskande Gothe" till min blog. Vi två, vi verkar ha samma syn på livet ;)

3 Comments:

  • Du är snabb på de tips du får, tog det 5 minuter innan du hade ett blogginlägg klart? ;-)

    By Anonymous Anonym, at 12:32 fm  

  • Nja, det tog väl åtminstone 10-15 minuter :)

    By Blogger Elloslinda, at 12:34 fm  

  • tss.. klipp - klistra Linda ;P

    By Anonymous Anonym, at 2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home