ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, februari 02, 2007

13 timmar kvar!

Om exakt 13 timmar börjar äntligen Elfsborgs första träningsmatch för i år. Motståndet står Trelleborgs FF för, och matchstarten är redan klockan 13.00. Varför så tidigt? Varför inte låta normalt folk sova tills de vaknar utan att behöva höra den pipiga väckarklockan? Nåja, vad gör man inte för Elfsborg. På senare tid har jag faktiskt kommit till till den insikt att inget, och då menar jag verkligen inget, går före Elfsborg. Igår sökte jag ett par jobb i Oslo(!), för tyvärr tycks det ju omöjligt att få ett jobb i Sverige, eller åtminstone i Borås med omnejd. Hur som helst så skulle dock inte ett jobb i Oslo hindra mig från att se Elfsborg live - ett flyg från Oslo kostar kring 800 kronor och tar 55 minuter till Landvetter. Snabbt, enkelt, billigt. Möjligtvis skulle jag bli tvungen att ta ledigt ett par timmar, men ändå. Nog pratat om mina Norgeplaner, nu över till något mycket mer intressant :)

Jag måste säga att jag är oerhört nöjd med årets nyförvärv till klubben. En vänsterback och en målfarlig anfallare var precis vad vi behövde, även om Johan Karlsson och Mathias Svensson skött sig mer än godkänt under 2006. Men med tanke på alla de viktiga matcher som kommer nu framöver krävs en bred trupp, och det tycker jag faktiskt att Elfsborg har i år. Får laget bara vara skadefritt ser jag inget, sett ur ett neutralt perspektiv, som kan stoppa oss från att ta vårt andra raka guld. Imorgon ska jag hålla ett extra öga på Keene, för i de nästkommande två-tre matcherna lär han inte medverka. Och yes, jag ska ta med mig min kamera och försöka ta så många kort det bara är möjligt.

Vad finns då att säga om Trelleborgs FF? Ett blåvitt lag med stark defensiv och Vångavallen som hemmaplan, det är allt jag vet. Vad de däremot har gjort för eventuella nyförvärv har jag ingen aning om. Slutresultatet imorgon lär hur som helst bli 2-1 till Elfsborg, känner det på mig. Höhö.

Natti

Den här texten publicerades 00.00, även om texten nedan säger något annat.