ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, februari 09, 2007

20-årsdag och matchdags

För exakt 20 år sedan föddes jag. Jag fyller alltså år idag. Tonåren lämnar jag bakom mig på både gott och ont. Jag känner visserligen ingen skillnad jämfört med att vara 19, men den där första tvåan i min ålder känns ändå på något sätt väldigt stort. Höhö. Jaja, önskade mig i alla fall bara pengar - och pengar fick jag. Utöver pengarna fick jag en glasvas(?) eller om det var något annat konstverk, det var tydligen något känt märke. För pengarna ska jag hur som helst köpa en dator, köper den redan imorgon efter matchen om allt går som planerat.

Årets tredje träningsmatch spelas imorgon. Mot IFK Göteborg. Innan kallade jag alltid IFK för ICA, innan hatade jag ICA, och innan tyckte jag alltid att matcherna mot ICA var de viktigaste på hela säsongen - framförallt hemmamatchen på Ryavallen. Det var då det. Då var IFK ett större lag i min ögon än vad de är nu. Då hade IFK de lite större spelarna, och var Sveriges ledande lag inom fotboll, i mina ögon, bör tilläggas. De senaste åren har dock min syn på IFK förändrast rätt mycket - det är inte längre hela världen att förlora mot IFK Göteborg eller framförallt, att få höra hur dåliga Ellos är, att Tacoanders är fet, och att Borås är en bonnhåla, för att nämna några exempel. Att som Elfsborgare få höra sådande nedtryckande ord är istället ett bevis på ett lillebroskomplex hos IFK Göteborg. Innan var det motsatta roller, i alla fall om jag får prata för mig själv, då jag kallade IFK för ICA och hatade laget och deras supportrar. Idag vet jag att Elfsborg är ett bättre lag än IFK Göteborg. Vi har en stabil ekonomi, en fin och relativt modern arena, storspelare som Anders Svensson och ett allt större fotbollsintresse i stan. Det ska dock tilläggas att jag verkligen inte gillar medgångssupportrar, nåja. Nu har jag skrivit tillräckligt med skit, låt mig därför komma till morgondagens match...

...hittills i år har Elfsborg inte imponerat på alls samma sätt som under samma period förra året - men å andra sidan har vi heller inte haft ett ordinarie lag i någon av de två första träningsmatcherna. Jag är dock övertygad om att det kommer se bättre och bättre ut i fortsättningen, kanske med start redan imorgon. Man får heller inte glömma att Elfsborg kört oerhört mycket kondition och styrka så här på försäsongen, vilket av naturliga själ sätter sig i kroppen. Keene lär fortsätta som ensam anfallare, och Anders och Ilola är till på mittfältet. Ilola gjorde förresten mot för Finland i veckan, grattis Jari! Morgondagens match lär bli rätt jämn tror jag, och det mes troliga resultatet är nog 1-1. Men som den optimist jag är säger jag 2-1 till Elfsborg, mål av Anders Svensson och James Keene.

Ni får ursäkta om nivån på denna post inte höll toppklass, men jag tar, likt Elfsborg, ett vinteruppehåll och kommer tillbaka då Elfsborg börjar spela sina träningsmatcher, och ökar därefter mitt skrivande successivt tills det att Allsvenskan drar igång igen i april. Det är alltså från april till november jag ska vara på topp - inte nu :)

Jag har förresten laddat upp matchbilder från Trelleborgs- och Falkenbergsmatch nu. För att komma till arkivet klickar man helt enkelt på det datumet som matchen spelades, i vänsterspaleten. Om någon är intresserad av bildernas normalstorlek (2048*1536), går det bra att adda mig på MSN. Skriv en kommentar bara, så ordnar vi det.

3 Comments:

  • För att vara så ointresserad av Ifk Göteborg och deras folk så har du en väldans massa bilder på Ifk supportrarna. Va det nån speciell du letade efter kanske? Får väl förövrigt ta och gratulera till den stora dagen.

    By Anonymous Anonym, at 6:46 em  

  • Letade ju såklart efter dig, Dragis :)

    Men tack tack, känns ju skönt att någon orkar lägga ner 25 sekunder på att skriva ett litet grattis i alla fall :)

    By Blogger Elloslinda, at 8:03 em  

  • Grattis i efterskott!

    /AFGP

    By Anonymous Anonym, at 12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home