ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, mars 03, 2007

RL-match mot FC Köpenhamn

Från och med nu ska jag försöka uppdatera min blogg lite oftare vad jag gjort under vintern, och vad passar då bättre än att inleda med lite försnack inför IF Elfsborg - FC Köpenhamn? Jag har tyvärr inte så jättemycket att säga så här inför matchen; startelvan är redan uttagen och mina förväntningar är att Elfsborg ska föra matchen. Det tror jag även att de kommer göra, för på hemmaplan är Elfsborgs starka, FCK verkar inte satsa helhjärtat på Royal League och deras kanske bäste spelare, Marcus Allbäck, går på kryckor. Med tanke på detta förväntar jag mig att Elfsborg ska vara det bolltrillande laget, trots att motståndet heter FC Köpenhamn och har stora meriter och mycket erfarenhet från stora matcher. Jag måste även tillägga att det ska bli väldigt roligt att åter få se Fredrik Berglund och Tobias Linderoth, två spelare som utvecklats enorm, eller åtminstone ganska mycket, sedan de lämnade Elfsborg. Imorgon hoppas jag dock att de båda gör riktigt dåligt ifrån sig, även om det mest troliga är att de gör kanonmatcher. För laddade, det lär de vara!




Min morbror som numera bor i närheten av Köpenhamn sedan ungefär 20 år tillbaka, frågade hur jag trot att matchen slutar. Jag sa 1-1, och att Elfsborg avgör i förlängningen, så det håller jag fast vid även nu. Målskytt för vår del blir James Keene, och hos gästerna heter målskytten inte helt oväntat Fredrik Berglund. Publiksiffran hamnar på 7 138. Nu återstår det bara att se hur tokiga mina gissningar blev.