ELLOSLINDA

                                                                             

måndag, mars 06, 2006

Jag tycker precis vad jag vill

Till min stora glädje så råder det tryckfrihet och yttrandefrihet i Sverige, vilket alltså innebär att jag har rätt att tycka precis vad jag vill. Det står dock inget om att panikslagna ICA-supportrar inte har rätt att få ut sin iver på ett obehärskat sätt. Detta på både gott och ont, för jag måste faktiskt erkänna att deras uttalanden på Svenskafans fick mig att småle lite.

I dagarna har det varit mycket prat om Mikael Antonssons eventuella övergång till IF Elfsborg. Om affären skulle bli verklighet skulle naturligtvis alla Elfsborgare bli väldigt glada, för Antonsson är en mittback av klass! Jag förstår dock Göteborgarnas ilska, för personligen tycker jag inte heller om spelare som tycker pengarna är viktigare än klubbkänslan. Men, låt mig vara en aning enögd, för när det gäller spelare från andra Allsvenska lag, som väljer att gå till Elfsborg när de sedan återvänder till Sverige, får mig att skina upp som en sol. Att spelare väljer Elfsborg istället för deras kamla klubb, är enligt mig ett storhetstecken.

Det jag inte gillar med Göteborgarn är deras "vi-är-blåvitt-och-det-finns-bara-ett-lag-i-Sverige-attityd" som gör sig påmind varje dag när du minst anar det!

Visst, jag kan själv erkänna att jag älskar IF Elfsborg så mycket att jag många gånger kanske är en aning enögd och stänger ögonen för andra klubbar, men jag har i alla fall såpass vett att jag inners inne vet(läs: inser) att det finns 13 andra Allsvenska lag, med varsin hemmapublik där supportrar verkligen älskar sina lag.

Varför inte bara inse att det är mer drag kring Elfsborg än ICA just nu? Vi har pengar, det har inte ni. Vi har spelare med det där lilla extra(läs: Svensson och Sjöhage mm), det har inte ni. Vi har Sveriges finaste arena, det har inte ni (ja, jag vet att det inte är riktigt gräs på Borås arena och att ni _ska_ bygga en arena en vacker dag...). Vi har sålt fler årskort än er och publikintresset verkar ÖKA hela tiden, till skillnad från erat. Vissa spelare säger sig ha klubbkänsla, vissa ljuger, tyvärr. Vissa spelare väljer att gå till ett lag med bra ekonomi och mycket drag kring. Så är det, och har alltid varit.

Och till sist vill jag bara ge er ett hett tips; oddset för att antal kommentarer ska vara över 10, ger 1,00 ggr pengarna ;)

8 Comments:

  • IFK berör! Det är väldigt lustigt hur alla avundsjuka supportrar nu kryper fram ur sina hålor och ser tillfället att dela ut en extra känga till Göteborg när vi redan går på knäna.

    Att det är Elfsborgare är dock inte speciellt lustigt uta direkt sorgligt. Det är som en bortstött familjemedlem gör tafatta försök att väcka uppmärksamhet men i själva verket så vet han att familjen egentligen inte... bryr sig...

    För så ligger det till med Elfsborg. I Göteborg talar vi om Elfsborg två gånger per år och det är inför de båda matcherna. Efventuellt om vi ses i cupen också (där ni har för vana att slå ut oss). Men bortsett från rent sportsliga diskussioner med ett par undantag per år (tex om en blåvit spelare säljs till Elfsborg, eller om en hemvändare som i detta fallet Antonsson väljer ELlos före Blåvitt).

    Annars ligger det till som tidigare beskrivit. Ingen bryr sig om Borås. Det är ju bra att ni tar tillfället i akt att njuta av er plats i solen för allvarligt talat - hur många rader har det skrivits om Elfsborg i vinter?

    Anledningen till att jag skriver här är egentligen inte för att diskutera Blåvitt/ELfsborg eftersom detta skulle vare oerhört motsägelsefullt. Nej, jag skriver dessa rader enbart för att 1) hjälpa Linda att få 10 kommentarer och 2) för att få en minut av din uppmärksamhet EllosLinda eftersom jag tycker du verkar vara en jävligt läcker och intelligent tjej (att du blev Elfsborgare är givetvis ett stort minus men det är ju bättre att du har fotbollsintresse än inget alls). Tack för din tid,
    ///031

    By Anonymous Anonym, at 10:25 em  

  • Vi spelar i Europa det gör inte ni!!
    Vi har mer publik än ni oavsett säsongs kort.
    Vi har en trupp för allsvenskt guld det har inte ni.
    Vi har spelare med lite extra kvaliteter: Alexandersson, Kalle Svensson och Bengt Andersson (allsvenskans bästa mittfältare, mittback och målvakt) Vist jag kanske är lite en ögd kuk som jag haver Kalle kanske bara är bland dom 3 bästa mittbackarna i allsvenskan.
    Vår klack sjöng ut er klack (trots ert "enorma publik stöd och fantastiska arena"


    Den enda anledningen till att Anton skulle gå till Ellos är att han får mer pengar. Och då menar jag inte lite mer utan om blåvitt ger ett halvkasst avtal lr om ellos pumpar upp hur mycke som helst!

    Det måste ni inse hur jävla blå ögda ni än är!

    By Anonymous Anonym, at 10:36 em  

  • Glömmer aldrig den tappre Elfsborgspeakern som försökte få igång publiken mot IFK. KOMIGEN NU ALLA...hahaha, alla satt som fågelholkar å tittade åt den böljande blåvita kortsidan som om de aldrig sett eller hört nått liknande.

    By Anonymous Anonym, at 10:45 em  

  • Tycker ändå det är lite kul att så många blir så oerhört provocerade av Ellos-Lindas tyckande. Det enklaste vore ju att bara strunta i Ellos-Linda men ingen kan låta bli att förklara hur illa dom tycker om Linda i allmänhet och Elfsborg i synnerhet.

    Slutsats: Ellos-Linda är oemotståndlig för alla IFKare, fast det är ingen som vill erkänna det...kör hårt Linda!

    By Anonymous Anonym, at 10:59 em  

  • tss.. jag är ängel & det finns inte många jag gillar som Linda, & dermed hennes syn på fotbollen..!

    By Anonymous Anonym, at 11:22 em  

  • Linda då har du inte sett hur Djurgårdarna agerar. Där kan vi tala om en sådan attityd du målar upp.

    By Blogger Danne, at 3:40 em  

  • Tja Linda!
    Är det något du "tycker" då? Enligt dig är det fakta att Blåvitts talanger är sämre än Ellos.

    By Anonymous Anonym, at 7:38 em  

  • ALLT som står på min blogg är såklart saker som jag själv tycker.

    By Blogger Elloslinda, at 8:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home