ELLOSLINDA

                                                                             

tisdag, maj 30, 2006

Turkietresan är nu bokad

Tänk så lätt det kan gå ibland, från sökande till bokning. Efter cirka 30 minuters sökning på Internet hittade vi ett fint hotell i Turkiet, med all inclusive. All inclusive betyder, för er som inte vet, att allt ingår på hotellet. Allt från mat och dryck till fritidsaktiviteter såsom bowling och trampebåt. Tänk att få dricka hur mycket man vill, i en veckas tid, helt utan kostnad! Likt de absolut kändaste artisterna, vågar jag inte säga vad hotellet heter, för det blir så jobbigt om det ska flockas massa fans kring hotellet ;) Resan bär av i mitten av augusti, och jag kommer därför tyvärr missa IF Elfsborg - Halmstads BK. Någon som är intresserad av biljetten jag har till den matchen? Kontakta mig på mail så löser vi det.

• • •

Efter skolan idag kom det fram någon sorts tiggare till mig, som ville få 10 kronor så han skulle ha råd att kunna åka med bussen till Göteborg. Min första tanke var något i stil med "Oj, vad synd om honom, klart jag ska se om jag har en tia i fickan", men efter någon extra sekunds betänketid blev min uppfattning helt annorlunda; "Han ljuger, den lille tiggaren!" Så jag sa bestämt till honom att jag inte hade några pengar på mig för tillfället, vilket gjorde honom än mer upprörd. Det humoristiska i det hela var att han säkerligen hörde hur det klirrade i min ficka när jag förbrilt letade efter en tia. Men tian behöll jag för mig själv, i tron om att han ljög om Göteborgsresan.

6 Comments:

  • Inte för det har med turkiet resan eller tiggarn att göra. Memn jag hörde ett rykte att borås arena skulle byte nanm. Stämmer detta? Du verkar ju ha järnkoll på allt som har med ellos att göra.

    By Anonymous Anonym, at 11:50 em  

  • Antingen är det ett falskt rykte, nån av dina drömmar, eller något som jag missat..men jag har iaf ALDRIG hört något om att Borås Arena skulle byta namn :)

    By Blogger Elloslinda, at 12:26 fm  

  • väldigt vilken massa kul folk du träffar på.. eller så är det jag som behöver gå ut lite oftare.. :P

    By Anonymous Anonym, at 12:58 fm  

  • sen i vintras har det kommit fram hur mkt människor som helst till mig :P

    By Blogger Elloslinda, at 1:00 fm  

  • Hörde nämligen att den skulle byta namn Ryamattan :)

    By Anonymous Anonym, at 9:14 fm  

  • Dragis, kan du göra alla en tjänst! Ta dina dåliga skämt och onödiga kommentarer och stick någonstans där folk kanske bryr sig om vad du har att säga? Svårt å tro att de finns något sånt ställe dock! Lycka till!

    By Anonymous Anonym, at 1:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home