ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, maj 05, 2006

Därför vinner Elfsborg

På måndag är det återigen Allsvensk match för mina gulsvarta Älskningar, denna gång mot AIK. Igår skrev jag lite om hur orolig jag var inför matchen, men sedan dess har jag fått ändrade uppfattningar om det hela. Matchen mot Gnaget blir en transportsträcka! Varför? - Läs nedan.


  • AIK har i princip bara Superettanspelare i laget
  • AIK har inte det Allsvenska tempot i kroppen
    och klarar inte av det hårda matchandet
  • AIK: s nybörjartur tog slut i och med Hammarbymatchen i onsdags
  • AIK blir skrämda av namn som Svensson, Sjöhage, Ishizaki och Wiland
  • Elfsborg har hittills tagit 9/9 poäng på bortaplan - på naturgräs!
  • Elfsborg har ett obeskrivligt mycket bättre mittfält än AIK
  • Elfsborg kommer få ett jättebra publikstöd av Guliganerna
  • Elfsborg vill vinna SM-guld - AIK vill undvika nedflyttning

Tänkbara ursäkter från Gnaget:

  • "Vi hade ju solen i ögonen, hörredu"
  • "Bollen studsade jettesnett, herredu"
  • "Domaren hade en tvåa på oddset, hörredu"
  • "Boateng vart ju inte mé, hörredu"
  • "Taco-Anders vart för bra, hörredu"
  • "Nacka Skoglund har slutat, hörredu"
  • "Vi vart slitna efter derbyt, hörredu"


Nu kommer jag säkert få ett antal kommentarer från AIK: are, om de nu hittar hit, vilket är ytters tveksamt (: Väl mött!