ELLOSLINDA

                                                                             

torsdag, maj 04, 2006

8-1-matchen gör sig ännu påminnd

Jag har inga trevliga minnen från 2000-talets matcher i Stockholm, och därför vågar jag verkligen inte tro på ytterligare en bortaseger på måndag. 8-1-matchen gör sig gång på gång påminnd, likaså 4-0-förnedringen mot AIK för ett par år sedan. På förhand är jag nöjd med en poäng, men låt dig inte luras - jag tror på mitt Elfsborg ändå!

Nu över till något roligare. Tänkte nämligen skriva lite om gårdagens match mot Örgryte IS - klubben som varken har pengar eller publik. Gårdagens match började lite trevande, och Elfsborg fick inte igång något eget spel. Men ju längre matchen led desto bättre blev Elfsborg och då kom även målen. 2-0 var ett rättvist resultat sett över hela matchen. Synd bara att Leandre Griffit inte fick visa upp sig för den brasseälskande hemmapubliken.

Jag satt på rad 21 på sektion C och hade alltså en bra översikt. Halva sittplats var för övrigt klädda i gult, och stämningen på Gamla Ullevi var den bästa jag varit med om på bortaplan. "Elfsborg klapp klapp klapp " hör inte till vanligheten att man hör på bortaplan - på sittplats! Tilläggas kan att det många gånger var jag som fick igång publiken genom att klappa i takt vid exempelvis fasta situationer eller då Elfsborg i slutminuterna spelade ut ÖIS.

Strax utanför Göteborg finns det en Burger King-restuarang där jag och mamma stannade på vägen till Gamla Ullevi. Något som inte hör till saken är att jag beställde en Whopper JR, och att jag fick vänta ett par minuter på att hamburgaren skulle klar. Jag misstänker att alla som läser min blogg någon gång har ätit på Burger King eller Mc Donald´s, och att alla därför vet att hamburgarna är inlindade i ett papper - även den jag fick. Det anmärkningsvärda är inte pappret i sig - utan det meddelande jag(?) fick pappret. Här har jag gått i ett flertal år i tron om att SMS är det modernaste sättet att förmedla korta meddelanden, men tänk så fel man kan ha!

Vad som stod på pappret är och förblir en hemlighet för dig ;)

Krossa AIK!