ELLOSLINDA

                                                                             

onsdag, maj 31, 2006

Var bor spelarna?

De senaste inläggen har inte handlat särskilt mycket om min passion här i livet - IF Elfsborg - och därför tänker jag nu så smått börja skriva lite om dem igen. I eftermiddags då jag satt på vår nyinköpta utesoffa i solen kom jag att tänka på en sak; nämligen var Elfsborgsspelarna bor. Att Stefan Ishizaki bor i ett nybyggt sexvåningshus i centrala Borås har jag vetat sedan länge, och nu är även detta bevisat, då mamma såg honom sitta i baksätet i en beigeaktiv Volvo V70(?) på parkeringen utanför hans hus. Ilola bor även han i centrala Borås, i alla fall enligt Eniros telefonkatalog (om Eniro läser detta förväntar jag mig en bra slant, tack vare min reklam för företaget). För er läsare är nog inte detta så givande om jag skulle rabbla upp var varje spelare bor, därför gör jag inte heller det. Det ska dock tilläggas att jag vet var de flesta bor, för telefonkatalogen och dess egenskaper är min bästa vän!

Tiden då Hasse Berggren spelade i Elfsborg besökte jag och min bror hans gatuadress ett flertal gånger för att spana in hans fina hus i ett villaområde i Brämhult. Sådana här turer gjorde vi till och med på fredagkvällar ibland. Alla spenderar vi våra fredagkvällar på olika sätt, och tur är väl det? (:

1 Comments:

  • själv spenderade jag just en torsdagkväll med att se hallstahammar spela mot ett överraskande ordinarie djurgården. stort för ett litet samhälle som detta..

    By Anonymous Anonym, at 10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home