ELLOSLINDA

                                                                             

torsdag, juni 01, 2006

Jag är arg!

För ett antal veckor sedan lånade jag vid två tillfällen ut sammanlagt 83.50 kr till en, ja, vi kan kalla henne kompis. Eftersom det imorgon är sista skoldagen för oss, så tänkte jag att jag skulle kräva tillbaka pengarna idag. När jag påminde henne om att hon var skyldig mig pengar fick jag först svaret "va, är jag?" följt av "jag var ju bara skyldig dig tio kronor". När jag sedan sa "du ljuger" svarade hon upp med "det är ju du som ljuger". Till sist fick hon dock fram att hon inte hade någon växel, och att hon skulle ge mig pengarna (tio kronor?) imorgon. Det tror jag dock inte kommer ske, för antingen kommer hon inte våga sig in till skolan, eller så säger hon att hon inte har pengar på sig.

Visst, 80 kronor är inte så mycket pengar, men kan kan trots allt köpa en del saker för 80 kronor. Att ge tillbaka pengar man lånat av någon är ju en principsak som är en självskriven, om än oskriven, lag. Personligen brukar jag återlämna pengar till de jag är skyldiga dagen efter, annars känns det helt fel och oschysst mot personen i fråga som faktiskt var snäll och lånade ut pengar till mig.

Du tänker, nu ska jag för alltid vara soft och cool och tyst och still.
Det är skönt att vara sober,
men som många klaustrofober ser du tystnaden och lugnet som ett hot.
Det kryper och det kliar överallt.
Det hettar till när du försöker ta det kallt.
Du irrar vidare i samma turbulens och ignorerar, idiot!

4 Comments:

  • lånade pengar ska betalas tillbaka snarast, helt klart. däremot brukar jag ha överseende med när mina närmare vänner lånar pengar, för sånt där brukar jämna ut sig i längden igen. så länge det inte är några enorma summor dvs..

    men en klasskompis som man kanske aldrig ser igen.. det är rätt lågt att inte betala tillbaka.

    By Anonymous Anonym, at 10:59 em  

  • kunde inte sagt det bättre själv Adam!
    /Tobbie

    By Anonymous Anonym, at 3:51 em  

  • Som sagt Linda, ge mig hennes nummer och adress så skall du nog få tillbaka pengarna :D :D

    By Anonymous Anonym, at 10:38 em  

  • Hennes nummer kan du få EFTER studenten, men vet tyvärr inte hennes adress nu..för hon flyttade till en annan lägenhet i Borås rätt nyss, och jag har inte varit där :P

    By Blogger Elloslinda, at 1:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home