ELLOSLINDA

                                                                             

tisdag, oktober 10, 2006

Trött på media

Jag minns så väl tillbaka till sommaren, eller snarare fotbolls-VM i Tyskland, då Anders Svensson blev petad i förmån för Kim Källström. Svensson startade en match - Källström tre. Och jag minns så väl hur media tyckte Anders gnäll inte var bra för laget och att han borde sluta klaga på petningen, för Kim Källström hade ju nyss skrivit på för Lyon och, ja, jag vet inte vad. Nu, fyra månader senare, var det ombytta roller - Anders från start i en landskamp, Kim på bänken. Till följd av detta kan man läsa om hur besviken Källström blev för petningen och att han inte tyckte petningen var befogad. Okej. I morse, eller snarare vid lunchtid, gick jag in på sportbladet.se för att läsa om diverse sportnyheter. Och vad hittar jag? Jo, en rubrik med orden "Källströms gnäll – bra för laget". Åhh, jag blir bara arg! Orkar inte ens kommentera rubriken här, och artikeln? Den har jag inte ens läst.

Som jag skrev igår hade jag tänkt att se en träning med Elfsborg denna veckan, men så blir det inte. Istället ska jag se dagens B-lagsmatch där både Elfsborg och IFK Göteborg ställer upp med sina bästa lag. Jag återkommer med matchrapport senare ikväll eller imorgon.

9 Comments:

  • Nu är det helt plötsligt positivt att gnälla. Jag blir så fruktasvärt arg.
    http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,904040,00.html

    Den där feta norrlänningen kommer att halka runt där borta i Island. Han kommer aldrig komma in i kropp på islänningarna... Att vara så stor å så dålig på närkamper. Ett mysterium. Men media kommer säkert skylla på att Ljungberg e borta om det skiter sig. Kim har svårt att klara pressen. Och han sätter upp ännu mer press nu, när han har gnällt. Kims bäbis röst.. det ryser i kroppen på mej. Jag har bara ett stort hat när det gäller Kimsan i hela landslagssituationen. Inte en enda bra landskamp. Inte en enda. Hur länge ska man vara talang å hur länga ska han spänna sig? Patetiskt. Erik

    By Anonymous Anonym, at 2:24 em  

  • Erik:

    Är du helt blind eller? Kim har vart riktigt bra i de senaste landskamperna han spelat. Tyckte också Anders skötte sig riktigt bar mot Spanien även om han gjorde mycket jobb i det tysta.

    Förresten blev det 0-0 imatchen Linda. Var det ett rättvist resultat? Varför spelades matchen på Ryavallen och inte Boråsarena som är eran hemmaplan? Har även dina killar tröttnat på plastmattan?

    By Anonymous Anonym, at 5:05 em  

  • Dra den om rödluvan, dragis. Det är du som är blind. Det går ungefär 35 min sen börjar den där klassiska Kim rörelsen som påminner om en grottmänniska... huvudet nedböjt o de stora armarna hängande framför kroppen. . Missförstå mej inte, man vill att det ska gå bra för en sån ambitiös spelare som Kim. Plz alla Kim älskare säg EN landskap där Kim har gjort en HEL ok match!? Det måste finnas en anledning till att Kim inte får spela för Lagerbäck. Han har egentligen aldrig platsat i A-laget! Det känns som Kim försöker sälja sig sj för media. Han säger ofta att är otroligt nöjd med matchen o sen tillägger han kan bara göra sitt bästa o att det är lagerbäck som tar ut laget. Att han sen har den där rösten gör att folk sympatiserar med honom. Kim har aldrig gjort något jobb i det tysta, när han har bollen då märks det. Det går superlångsamt
    Erik

    By Anonymous Anonym, at 5:23 em  

  • Erik snälla nyktra till nu va.
    Kim var ju klart bäst mot Lettland nu i höstas. Det jag stör mig mest på är Anders gnäll så fort det inte går som han har tänkt sig. (Landslagspetningarna och punktmarkeringen mot Aik i Borås) Det är ju faktiskt inte bara Anders som har motgångar här i världen men inte fan springer varenda liten kotte som har det lite jobbigt till media och gråter ut.

    By Anonymous Anonym, at 5:50 em  

  • Jag är enormt nykter. Oj då, du hittar visst en match. EN enda match. Kim får en lyckoträff, inte mkt mer. Han säger själv att han "blundade å sköt" Å sjävklart blir det inte 90min. Kimgnäll från Lettlandmatchen: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,883105,00.html Elmander å Alex var klart bäst i den matchen.
    Han gör en medelmatch. Han e för dålig, därmed blir det inte 90 min Kim gnäller. Väldigt mkt.

    By Anonymous Anonym, at 6:07 em  

  • Erik här igen. Fö håller jag på Blåvitt. Å tydligen är jag inte ensam http://www.youtube.com/watch?v=G0zSY2eF_Ns&mode=related&search=

    Man kan inte blunda för sanningen.

    By Anonymous Anonym, at 6:36 em  

  • Oj vad det skrivs här!

    Men jo, matchen idag slutade 0-0, tycker det var rätt jämt med ganska få klara målchanser. Elfsborg hade ett par kvalificerade målchanser, och IFK hade en, vad jag såg. Anledningen till varför de spelade på Ryavallen var väl delvis för att ge de gamla pensionärena en nostalgitripp, och delvis för att Elfsborgs nästa match är borta mot Kalmar, alltså på riktigt gräs. Inför alla bortamatcher på riktigt gräs är det Ryavallen som är träningsplatsen. Det var för övrigt nästan bara 60-70-åriga gubbar där - och jag.

    By Blogger Elloslinda, at 7:47 em  

  • Jag har länge varit beundrare av Kim, speciellt för 2-3 år sedan. Jag propagerade för Kim i startelvan och tryckte "Källström" på min landslagströja. Först ifjol slog det mig att det faktiskt gått fyra-fem år utan att Kim gjort en enda bra landskamp.

    Kim är en större spelare än Anders, men bara bokstavligt talat. Kims matchvikt håller som väntat inte måttet i Lyon och han skulle aldrig springa ifrån speedkulor som Andreas Hermansson i Superettan. Förstår dock Kim att han blir ledsen när Anders petade honom, det är alltid tråkigt när någon gör det bättre än en själv.

    Kim Källström är mittfältets Zlatan Ibrahimovic. Kan bara göra enstaka superinsatser i klubblaget, håller inte mot kvalificerat motstånd eller när han tvingas spela ihop med "medelmåttor", underpresterar alltid i landslaget men har massor av fans för att han nån gång om året lyckas hitta rätt med ett betydelselöst praktmål.

    By Anonymous Anonym, at 12:01 fm  

  • Exakt spanskamannen. Visst gör Kimsan ett skitsnyggt mål i tisdags i CL. Men problemet stavas landslaget.

    Det var som någon sa: Kim är både stressad å långsam. Det är inte många som är det. Allbäck är kylig men inte så snabb. Bellamy är stressad å snabb. Henry är komplett. Han är både kylig å snabb! Kim är duktig, men Anders är bättre i landslaget. Erik

    By Anonymous Anonym, at 3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home