ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, september 16, 2006

Snälla Häcken...

Jag ber er Häcken, vinn imorgon! Då Elfsborg inte lyckas spika igen kistan, går det som det går. 1-1 mot Gefle känns minst sagt orättvist, men vem har påstått att idrotten är rättvis alla gånger? Imoron ska jag fortsätta visa mina gulsvarta sympatier och därför hålla alla tummar jag har för Hasse Berggren och hans Häcken. Det lär dock bli en tuff uppgift för Getingarna - AIK är oerhört duktiga på sin hemmaplan, Råsunda, men större under har skett genom åren. Hoppet är ju det sista man överger, och än lever mina gulddrömmar.

För att gå över på något helt annat, imorgon är det val. Inte för jag är särskilt politiskt intresserad, men jag tycker ändå det är min skyldighet gentemot det svenska samhället att rösta. Har haft lite svårt att bestämma mig för vilket parti jag ska rösta på, men nu tror jag att jag har bestämt mig. Tacka Expressen.se och deras val-test för det. Resultatet finns här nedan, för den intresserade. Men, det ska sägas, som person är väl inte Lejonborg en personlig favorit.

3 Comments:

  • Ett förkastligt resultat. Har själv genomfört testet och kommenterat resultatet.

    By Blogger Röd Guling, at 9:06 em  

  • Det stämmer att jag inte är så politiskt intresserad, men det betyder inte att jag är politiskt okunnande. Har själv sett debatterna de senaste dagarna och även innan dess hållt mig informerad. Har alltid varit åt höger, sen vilket parti av de borgliga har spelat mindre roll för mig.

    Att jag är åt höger beror nog på två stora anledningar; hela min familj är åt höger, och sedan TROR jag att det skapas fler jobb om alliansen vinner, arbetslöshetsfrågan är en minst sagt väsentlig fråga för mig.

    By Blogger Elloslinda, at 9:58 em  

  • Tror gör man i kyrkan. Förstår i och för sig inte varför den frågan har blivit en så stor valfråga när vi under en lång period har haft en klart godkänd sysselsättningsgrad, ur ett socialdemokratiskt perspektiv. Vill du ha siffror på 0-1% får vi göra revolution och införa Sovjet-modellen men det gillar nog inte borgarna. Fast det är väl klart att borgarnas förslag på längre sikt blir bra, om arbetsgivarna kan anställa två eller tre arbetare till priset av en. Sedan är det här med pigavdrag verkligen en bra idé som säkert kommer att skapa ett stort antal nya och attraktiva jobb. Självklart ska de rika, som är för upptagna för att städa undan sin egen skit, få avdrag för sånt som alla andra klarar av själva. Då kanske de även blir mindre benägna att anställa svart arbetskraft. När jag tänker efter ska jag nog rösta borgerligt imorgon.

    By Blogger Röd Guling, at 10:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home