ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, november 04, 2006

Dagen före

Jag har längtat efter morgondagen i hela mitt liv. Inte för jag visste att det skulle bli just den 5 november 2006, men nu vet jag det. Vinst imorgon och Elfsborg vinner SM-guldet. Det tål att upprepas. Senast vi vann guldet var 1961, så nu är det verkligen på tiden. Det skulle bli det största som hänt i mitt liv, i alla fall inom fotbollen :)

Min biljett till Elfsborgsläktaren är det dyrbaraste jag äger för tillfället. Jag skulle absolut inte sälja biljetten för 10 000, och det säger nog mer om min Elfsborgsfanatism är min ekonomi. Hade två ståplatsbiljetter innan, men jag sålde den andra för 500 kronor. Jag fick napp på biljetten direkt. Vissa var till och med villiga att betala uppåt 1000 kronor för en ståplatsbiljett, i alla fall om man ska tro vad som stod på tradera.se.

Skulle det bli guld imorgon så vågar jag inte ens tänka på hur jag kommer bete mig. Tidigare i somras lovade jag att jag skulle bada i Viskan om det blev guld, men jag tror jag avstår. Det måste ju finnas annat man kan göra än att fira guldet i Viskan? Dessutom skulle jag nog bli rätt uttittad och näst intill frysa ihjäl. Natten lär hur som helst bli väldigt lång om Eleganterna vinner det så väl efterlängtade guldet. Skulle vi däremot missa guldet kommer jag nog inte orka skriva i min blogg på väldigt länge. Så, snälla Elfsborg, vinn!

Heja di gule - framåt för seger!

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home