ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, april 07, 2006

Borta bra men hemma bäst

Framåt 13-tiden idag åkte jag och min kära mor till Göteborg för att hämta min bror. Att åka från Borås till Guldheden i Göteborg låter ju inte allt för svårt, och dessutom kände jag mig relativt säker på vägen dit; "bara att åka förbi Liseberg och sedan svänga vänster i korsvägen". Men av någon anledning kom vi på fel väg vid några tillfällen, och rätt som det var hade vi åkt över Götaälvbron och befann oss på Hisingen! Men vi kom fram tillslut, efter cirka 90 minuters körande på Göteborgs alla gator. Och måste erkänna att det blev lite fart när mamma kom över på fel körfält strax efter korsvägen - bilar tutade i alla iver - och jag bara skrattade...
Men nu är vi hemma, hela familjen.

4 Comments:

  • "Elloslinda: Eftersom jag inte bor i Göteborg så har jag ingen koll på vilka stadsdelar som är öar och inte, även om jag brukar va på Hisingen lite då och då. ;)"

    Det var ett jäkla rännande på den jäkla ön. Börjar nästan misstänka att du bytt lag. Har du det? Kan nästan förstå dig isåfall. Är du så nervös inför matchen på måndag? Det kan inte vara lätt hålla på ellos. :)

    By Anonymous Anonym, at 8:04 em  

  • dragis//
    du vet INTE vad du pratar om ;)

    By Blogger Elloslinda, at 9:48 em  

  • Men Linda, erkänn, det kan inte vara en slump att du kom över till Hisingen?! ;)

    By Blogger zappa, at 11:31 em  

  • zappa//
    Jo, denna gången var det det ;) Inte så lätt att åka tillbaka när man väl kommit på bron...

    By Blogger Elloslinda, at 11:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home