ELLOSLINDA

                                                                             

tisdag, april 04, 2006

Var är Änglarna?

IFK Göteborg har en arena - men inget gräs
IFK Göteborg har en styrelse - men ingen ekonomi
IFK Göteborg har en supporterklack - men inga supportrar

Så den största frågan för mig är nu inte längre med hur många mål IF Elfsborg kommer vinna med, utan hur många supportrar från Göteborg som kommer. När de precis får ihop 7 000 åskådare (de övriga 118 åskådarna höll säkert på Öster) på sin hemmapremiär, hur ska de då fylla sina två sektioner på Borås Arena som tar cirka 2 000 åskådare?

Jag drömde förresten i natt att Elfsborg fick flytta sin match från Borås Arena till någon annan liten gräsplan utan läktare, bara för gräset på Borås Arena inte var i speldugligt skick. Vilken mardröm - eller hur, ICA? Kortet på bilden har jag förresten tagit idag med min något antika Siemens CX70. Träningsmatchen mot IFK Norrköping slutade 2-0 till Elfsborg, men Pekings fans ska ha en eloge :)

3 Comments:

  • Du är bra rolig du.Var får du allt ifrån?

    By Anonymous Anonym, at 1:02 em  

  • " IFK Göteborg har en arena - men inget gräs "

    det får mig att skratta lite då ni har har lite plast ni springer omkring på ;D

    / Tobbe

    By Anonymous Anonym, at 10:53 em  

  • Fan vad du är patetisk.

    By Anonymous Anonym, at 9:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home