ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, mars 25, 2006

1 april?

Jag vet inte om Djurgården/Älvsjös Elin Ekblom har sett fel i almanackan och trott att det var 1 april idag, men det är nog den mest trovärda förklaringen till hennes helt ogenomtänkta uttalande på sista sidan av Expressens sportbilaga idag. På frågan "Laget, tränaren eller spelaren som blir årets flopp i Allsvenskan" svarade i alla fall hon, för att citera, "Yes, en fotbollsfråga! Jag säger Elfsborg. De har köpt in en massa spelare men kommer ändå att floppa totalt. På gränsen till nedflyttningsstrid."

För det första, man ska alltid ha argument när man tycker en viss sak.

För det andra, om det är någon som kommer floppa 2006 är det aprilskämtet själv, Ekblom.

För det tredje, gissa vem som ska håna vem, efter den 26:e omgången...


Så säg mig, vad tyder på att Elfsborg riskerar nedflyttning? Den dagen du hittar elva Allsvenska trupper med bättre spelarmaterial än Elfsborgs Anders Svensson, Stefan Ishizaki, Samuel Holmén, Joakim Sjöhage, Leande Griffit och Abbas Hassan, för att nämna några, lovar jag att jag ska bjuda alla motståndarsupportrar på gratis entré till bortasektionen på Borås arena.

4 Comments:

  • haha, linda linda...ta det lite lugnt, detta är inga stjärnor du har i din trupp, alla trupper har en 5-6 bra spelare! elfsborg är bara ne i mängden! så jaja..ta lugnt vännen! /Tobbie

    By Anonymous Anonym, at 3:18 fm  

  • "För det första, man ska alltid ha argument när man tycker en viss sak.

    För det andra, om det är någon som kommer floppa 2006 är det aprilskämtet själv, Ekblom."

    Du ser själv ironin i ovanstående va? :-)

    By Anonymous Anonym, at 3:54 fm  

  • hahaha, ja du inte ens jag tror ni blir en sån stor flopp som Eklbom verkar tro att ni blir.
    Jag menar ni har ju Allsvenskans ja jag erkänner Allsvenskans bästa mittfältare i A Svensson.

    Däremot tror jag ni som sämst kommer att sluta som 7a i årets allsvenska mer säger jag inte;)

    By Blogger Danne, at 12:13 em  

  • Siste anonym:
    KLOCKRENT!

    By Anonymous Anonym, at 8:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home