ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, april 29, 2006

Internationella Elfsborg

Jag vill inte påstå att Elfsborg är särskilt kända utomlands, i alla fall inte utanför Skandinaviens gränser. Till min stora lycka finns det dock undantag. Ett undantag som stavas D a r r e n. Darren bor i Irland och jag har precis frälst honom - i IF Elfsborg. Tänk så manipulerade vi människor är ;) Även om det kanske inte ligger så mycket hjärta bakom, så värmer i alla fall hans uttalanden i stil med I will start supporting them from now on och of course i know the full club history of IF Elfsborg in Swedish ;). Han visste dock inte vem Anders Svensson var, men jag ska snart ge honom den första läxan - att lära sig namnen på samtliga Elfsborgsspelare. Passade på att visa honom en bild på arenan, och som kommentar till det fick jag quite a big stadium cool. Jag har nu dessutom hjälpt honom lite med att bli medlem på Svenskafans, och agerat tolk då han behövt.

Ta väl hand om Darren och se till att han blir en i familjen (:

5 Comments:

  • har en kille i israel som jag oxå frälst till Elfsborg... han kan namnen eftersom han lirar med elfsborg i FM.... =)

    By Anonymous Anonym, at 9:19 em  

  • ooh, bra gjort (:

    By Blogger Elloslinda, at 9:20 em  

  • Har en helt fotbollsointresserad brorsa som numer bär Elfsborgsmössa snart varje dag, tack vare min avsmittande entusiasm. Dessutom bor han i Norrtälje, jobbar i Sthlm och omges där av diverse tokstollar som inte backar.

    By Anonymous Anonym, at 11:45 fm  

  • Tror det heter PÅ Irland, men i övrigt måste det väl till en irländare som inte vet något om svensk fotboll för att hitta en Ellossupporter utomlands?

    By Anonymous Anonym, at 10:54 em  

  • Där hade du allt fel, tog reda på INNAN jag publicerade att man även kan säga "i Irland" (:

    By Blogger Elloslinda, at 11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home