ELLOSLINDA

                                                                             

tisdag, maj 02, 2006

Sittplats, ståplats eller webbradio

Ja, ingen vet. Inte ens jag. Det är matchen på Gamla Ullevi imorgon som jag pratar om. Min kära mor har inte bestämt sig om hon vill se matchen imorgon eller inte, men det lutar åt ett ja - för hon är ganska lättövertalad. Om jag åker med mamma blir det sittplats, men om jag tar mig till Göteborg på egen hand lär det bli ståplats bland Guliganerna.

Återigen är gränsen för ungdom 18 år - och jag envisas med att vara 19 år enligt passet - tyvärr. Men det hindrar mig inte från att säga "en ungdom" till biljettkassörskan och glatt betala mina hundra kronor.

Ett tredje alternativ är webbradion, men det är verkligen inget som lockar. Det enda postiva med det är att jag slipper slösa pengar på Örgryte IS, och att jag hinner plugga inför ett viktigt prov som är på torsdag.

Den som lever får se! Nu ska jag i alla fall glatt luta mig tillbaka på min blå kontorsstol, höja volymen på datorhögtalarna och lyssna på GAIS-ICA. Heja GAIS!

2 Comments:

  • http://www.youtube.com/watch?v=bS6cEBpoeR4&search=Bl%C3%A5vitt

    By Anonymous Anonym, at 7:32 em  

  • jag tackar för några minuters underhållning (:

    By Blogger Elloslinda, at 10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home