ELLOSLINDA

                                                                             

måndag, juli 31, 2006

Bländande spel, Elfsborg!

I eftermiddags lämnade jag ett ösregnande Borås med åskmolnshimmel i hopp om att få se mitt Elfsborg följa upp sitt fina spel man visade upp mot Bajen i tisdags. 15 minuter in i matchen insåg jag att det fina Elfsborgsspelet mot Bajen var lika tillfälligt som åskvädret som svepte in över Borås kring lunchtid. I Viared började det klarna upp. Efter en trevande inledning började Elfsborg hitta passningarna, löpningarna, skotten, ja allt. De jobbade sig sakta men säkert in i matchen, och började få ett spelmässigt övertag. Då vi passerade Bollebygd var himlen helt blå och solstrålarna värmde nästan onödigt mycket på min hud genom bilens glasrutor. Och just då, då Elfsborg hittat tillbaka till sitt gamla spel de visade upp mot Bajen, kom 0-1-målet, signerat Samulel Holmén. Solen sken i Göteborg under hela matchen. Elfsborg fortsatte spela sin bländande fotboll under den resterande timmen. Därför kom inte helt ologiskt även 2- och 3-0. Bäst på plan var Solnagrabben Stefan Ishizaki - han är ovärdelig med sina precisa inlägg och kreativitet ute på sin kant. Spelet Elfsborg visade upp idag värmde nästan onödigt mycket i mitt gulsvarta hjärta. Jag blev tårögd vid 3-0.

Solen sken även när vi kom tillbaka till Borås, efter en minnesvärd Göteborgsresa.