ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, juli 22, 2006

Jag hoppas att biljettbarometern ljuger

Inför den kommande stormatchen mot Hammarby 25/7 har man sålt 7012 biljetter, allt enligt Elfsborgs officiella sida. Men låt oss kalkylera lite. Om jag inte missminner mig så har Elfsborg sålt cirka 4.200 säsongsbiljetter, alltså är det i runda slängar cirka 2.800 personer som köpt förköp till Hammarbymatchen. 2.500 av dessa biljetter fick Hammarby tilldelade, reserverade. Genom enkel matematik får man då fram att Elfsborg har sålt 300 biljetter till Elfsborgsfans (2800-2500), vilket är oerhårt dåligt, om barometern nu stämmer. Det har alltså sålts 300 biljetter på drygt två månader! Återigen ställer jag mig frågan; varför går Boråsarna inte på fotboll? Är biljettpriserna för dyra? Är Hammarby inte tillräckligt attraktivt? Är alla i Varberg och går guidad tur i Varbergs fästning? Vet dom inte om att det är match? Personligen tror jag det är en kombination av alla mina förslag, även om Hammarby IF för mig är tilltalande att se på.

Hur som helst så både tror och hoppas jag att det blir över 10.000 mot serieledarna på tisdag. Alla till arenan!

1 Comments:

  • Kan tala om för dig att Ullhararna (Boråsarna) är i Varberg (som alltid)Men det kan ju inte komma som någon nyhet.

    By Anonymous Anonym, at 11:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home