ELLOSLINDA

                                                                             

onsdag, augusti 02, 2006

Hur självisk är man?

Ikväll spelar Djurgården sin avgörande match i Champions League-kvalet. För motståndet står Ruzombero, ett lag jag aldrig tidigare hade hört talas om. Jag hade visserligen inte heller hört talas om Grand Canyon eller Golden Gate Bridge - innan jag själv besökte dessa två ställen - men det är en annan femma.

Som svensk medborgare borde man ju egentligen hoppas att det går bra för svenska lag ute i Europa. En svensk framgång medför många positiva konsekvenser, ja ni vet själva vilka jag kan tänkas syfta på, därför hoppar jag över den biten. Skulle Djurgården gå vidare från kvällens kvalomgång kommer det leda till att de får massa pengar, vilket på sikt inte är bra för Elfsborg och andra konkurerande klubbar. Ju fler pengar en klubb har, desto bättre spelarköp - eller? Personligen tycker jag inte det vore roligt om ett lag drar ifrån när det gäller den sportsliga biten, vilket skulle kunna bli fallet om Djurgården går långt i Champions League (vilket i och för sig känns väldigt orimligt med tanke på att de inte ens kan vinna mot lag som ÖIS). Dessutom skulle jag inte orka med massa Djurgårdare som kommer med likartade kommentarer i stil med "vi spelar i Europa, det kommer ni aldrig göra". Så tyvärr Djurgården, ikväll håller jag en tumme för det där slovenska laget som jag redan glömt namnet på.

Nästa år är det tänkt att Elfsborg ska spela Champions League-kval, men för att vi först och främst ska ha en chans att vinna Allsvenskan måste Anders Svensson stanna kvar i klubben. Det sägs att en spelare inte gör ett helt lag, vilket i och för sig är sant, men han är ovärdelig för vår offensiv. Så nu är det bara att hoppas att FIFA godkänner konstgräs, att Anders stannar kvar i klubben, och att alla Boråsare är på plats på Borås arena den 8 augusti klockan 20.00 för att se segertåget avgå - påväg mot något som stavas S M - g u l d.
Jag. Ryser.

4 Comments:

  • 1: Det är inte en garanti att ett lag drar ifrån bara för att dom spelar i CL och har mycket pengar. (IFG GBG, Inter, Rosenborg)

    2: Sen är det otroligt kortsiktigt att inte hålla på djurgården ikväll. Ponera att DIF går till gruppspelet och lyckas ta några poäng, detta kommer leda till att Elfsborg kommer vinna ligan lättare + att få en mycket större chans att kvala direkt från 3:e rundan till CL nästa år.

    Mer orkar jag inte skriva, måste värma en till taco (på riktigt =))

    By Anonymous Anonym, at 7:01 em  

  • Om inte UEFA skulle godkänna eran plastmatta vad har ni för alternativ plan då?

    By Anonymous Anonym, at 8:06 em  

  • Djurgårdare// Du snackar din skit :) Men hoppas tacosen var god och att det inte blev för starkt i din mun.

    Dragis// Nya Ullevi är vår reservarena om jag inte missminner mig. Men Elfsborg borde ju ha god tid att förbereda sig för eventuella UEFA-/CL-kvalmatcher, och borde därför kunna lägga en riktig gräsmatta ovanpå plastgräset, som det var tänkt OM Sverige skulle anordna nästkommande U21-EM.

    Så jag är inte orolig.

    By Blogger Elloslinda, at 9:20 em  

  • Finns ingenting som skulle få mig att heja på ett annat lag bara för att de kommer från Sverige.

    By Blogger Röd Guling, at 4:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home