ELLOSLINDA

                                                                             

torsdag, mars 09, 2006

Lisa Nilsson - Varje gång jag ser dig

Folk vände sig om, när du gick förbi
Jag stod lite längre bort och vinka' in en bil
Du såg åt mitt håll, men jag låtsas som ingenting
Å mitt hjärta slog, jag hörde varje slag
Jag ville komma nära dig och jag ska göra det en dag, för..

Varje gång jag ser dig är det som om allting stannar till,
och jag vet inte varför
men varje gång jag ser dig känner jag att det enda jag vill,
är att komma dig nära
Det är samma sak, varje gång vi ses

Jag såg dig igår kväll och vi växla' några ord
Några artiga fraser om vädret, sen gick du till ett bord
Du satt och prata' med nån annan, medan du vicka' på din stol
Å jag borde gått, jag borde gett mig av,
men nånting hos dig, höll mig kvar


Riktigt dålig låt, sitter inte och lyssnar på den nu.

På tal om Lasse Nilsson, jag tror han ringde till mig förra veckan, och efter att vi hade pratat i cirka en minut så kom det i alla fall fram att han hade ringt fel, men det kom han inte på förrän jag sa att jag hette Elloslinda. Han var trevlig den där Lasse, även om jag inte är säker till 100 % på att det var honom, men det var hans dalmål och hans röst...


Fotnot: Jag sa inte att jag hette Elloslinda, jag sa bara att jag hette Linda.


2 Comments:

  • I've heard this song from Youtube I love it despite I don't know the full meaning in English.

    By Anonymous Liza, at 3:44 fm  

  • dejligt at hun Lisa Nilsson kommer til DK i feb 2016
    tak fra https://90ermusik.wordpress.com

    By Anonymous Anonym, at 9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home