ELLOSLINDA

                                                                             

måndag, juni 26, 2006

Jag har pratat med Drogba!


Didier Drogba känner säkert alla till, i alla fall de som är hyftat intresserade av fotboll.

Dagen då Elfenbenskusten åkte ur VM, bestämde jag mig för att söka efter Ivorianska spelare på ICQ, och en jag hittade var just Didier Drogba, spelare i Chelsea till vardags. I hans personfakta stod det att han var född på den dagen då den riktiga Drogba, och det utgick jag även från. Idag när jag gick in på ICQ var han online, och genast skrev jag "Hey, are you the real Didier Drogba?" och jag fick då svaret "yes, I am". Vårt samtal varade i cirka en halvtimme, men jag var hela tiden lite skeptiskt, för hur stor chans är det egentligen att Didier Drogba sitter på ICQ en måndagseftermiddag - och skriver med mig? Jag bestämde mig för att leta reda på lite fakta om honom, som jag sedan skulle omvandla till frågor till honom, för att se om jag fick samma svar som det riktiga svaret. Det började ju i alla fall trovärdigt, för jag frågade om han alltid hade varit forward, eller om han spelat på andra positioner. Han svarade att han var försvarare som liten, men att han blev anfallare bara för hans familj alltid hade haft den positionen då de spelat, det kom alltså naturligt för honom att vara anfallare. Det han sa stämde, för det hade jag läst mig till på hans hemsida, http://www.didierdrogba.com/, och jag började mer och mer tro att det verkligen var den riktige Drogba jag pratade med! Jag fortsatte att leta fakta om Didier, och fann en intressant atitikel där han hade avslöjat att han inte alls var nöjd med sin första säsong i Chelsea, därför lät en av mina följande frågor "What did you think about your first season in Chelsea?", som svar på detta fick jag "it was good". Okej, tänkte jag, och avböjde sedan samtalet med att säga "I have to go now, see u".

Med all säkerhet är det inte den riktiga Didier Drogba - jag tror honom först då han svarar rätt på någon ytters oförutsägbar fråga, som inget Drogba-fan har någon aning om, bara Drogba! Frågan är då bara hur JAG ska veta vad som är "rätt" svar. Till nästa gång jag pratar med honom ska jag i alla fall försöka komma på någon klurig fråga till honom, för att för mig själv kunna bevisa om det är Drogba eller inte. Men det aboslut enklaste sättet för att bevisa att det är han, är ju om jag får se honom i en webcam, för det borde väl killan ha råd med? Spelare i Chelsea har nog lite pengar i madrassen, om man säger så...

6 Comments:

  • I can't believe you don't believe I am the real Didier Drogba. Maybe you aren't the real ELLOSLINDA but a fruit.. How do you like them bananas?

    By Anonymous Anonym, at 9:49 em  

  • Do you mean, what we call, "ICA-bananerna"?

    But now I think that it's time foy you to sleep, night night.

    By Blogger Elloslinda, at 9:52 em  

  • Har den här bloggen dött eller?

    By Anonymous Anonym, at 11:06 em  

  • nejdå, den tar bara lite VM-semester från och till...

    By Blogger Elloslinda, at 11:08 em  

  • Lol @ 'anonym nr 1'. Droga kan svenska, och googlar upp bloggar för att läsa om sig själv? Säkert. Dagens Skämt.

    By Anonymous Anonym, at 9:40 em  

  • haha ofta han skulle leta efter bloggar om sig själv!! men om han gör hoppas jag att han hittar min blogg...httå://didierdrogba.blogg.se och säääänder mig tusen kramr + en t-shirt för att jag är hans nummer ett största fan!

    By Anonymous Aishamy, at 10:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home