ELLOSLINDA

                                                                             

söndag, juni 18, 2006

Mina VM-tankar

• Thierry Henry blir för ensam i Frankrikes anfall, inga andra som löper och vill ha boll, inga andra som vill vinna matcher - i alla fall inte märkbart. Stackars Henry.

• Elfenbenskusten är laget jag håller på, bortsett från Sverige. Underhållande spel, offensiv inställning, två högklassiga Arsenalbackar. Ett fattigt och eländigt Afrikaland som Elfenbenskusten hade jag verkligen unnat en stor framgång. Framgången får vänta i fyra år till.

• Lag som Holland och Argentina får mig att må illa - fråga mig inte varför.

• Efter lång och trogen tjänst bör Anders Svensson vara given i landslaget. Många tycks glömma av hur ofantligt viktig han varit för laget och hur många mål han legat bakom genom åren. All heder åt Kim, men Svensson är och förblir det svenska landslagets kung.

• Peter Crouch är väldigt lång - och smal.

• Allt Thomas Wernersson säger och kommenterar, hade jag sagt minst lika bra. "Mycket bra frispark", "dom drar isär motstånarlagets backlinje oerhört bra", "som målvakt ska man ta den där bollen". Det han säger och gör tar jag inte det minsta seriöst - sen om det beror på att han spelat i IFK, har en ihålig röst, eller att han har en oerhört irriterande "lugg", vågar jag inte uttala mig om...

3 Comments:

  • Kom igen nu inte ens du kan ju tycka att Kim ska petas i förmån för Svensson efter vad Kim presterade i matchen mot Paraguay. Släpp nu klubbstoltheten under Vm och bli opartisk under resten av matcherna. Annars är det kul att du gillar Hanry som råkar vara en av mina favoritspelare. :)

    By Anonymous Anonym, at 12:43 em  

  • Andra halvlek av Källström var rent ut sagt dålig av honom, tycker JAG. Samtidigt som jag tycker Svensson var en av de bästa på plan mot T&T. Och jag får tycka vad jag vill :)

    Yes, Henry är världens bästa spelare om du frågar mig...men Torres är inte långt efter.

    By Blogger Elloslinda, at 2:27 em  

  • Har sett Torres för lite för att ha nån uppfattning om honom men gillar annars Ronaldinho, Gattuso och Trabelsi och ett gäng till.

    By Anonymous Anonym, at 2:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home