ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, juli 08, 2006

En stönande älg(?) i MIN trädgård

Här är förutsättningarna: jag bor i en tvåvåningsvilla i ett samhälle, och datorn, där jag sitter nu, är placerad på andra våning, precis jämte balkongdörren. Vår balkong är inglasad med skjutbara glasskivor och i natt när jag satt vid datorn hade jag öppet både balkongdörren och de skjutbara glasskivorna.


Cirka kvart över tolv i natt när jag satt vid datorn så hörde jag hur någon gick på vägen utanför fönstret (trodde det var grannen som rastade hunden, om än något sent), men så märkte jag att personen stannade med sin hund precis utanför vårt hus, väldigt länge. Hunden började bokstavligen stöna och föra massa oväsen om sig, JÄTTEHÖGT dessutom. Jag satt kvar vid datorn till en början och tänkte att "han går nog snart iväg igen när hunden kissat klart", men den gick aldrig. Därför lämnade jag datorn för jag tyckte ljudet lät otäckt, och började mer och mer tro att det var en rånare/älg/björn eller något farligt djur som rymt från Borås djurpark...
Jag gick och satte mig i trappan och fortsatte lyssna därifrån (från trappan kunde Den inte se mig, vilket den bör gjort då jag satt vid datorn). Stönen blev allt högre, så jag gick ner för trappan och la mig i sängen lite, efter en stund hörde jag att Den hade förflyttat sig på vår gräsmatta och var istället rätt nära utanför mitt fönster på andra sidan huset. Någon förföljer mig, tänkte jag. Därför väckte jag mamma, och sa att det är Någon utanför huset och stönar *ellos*, vi kom fram till att det nog var en älg, men det lät oerhört läskigt när han satte igång med alla sina oljud och stönade och hade sig. Sen när jag trodde han lämnat huset (hörde stön på avlägset håll) så började han stöna utanför huset igen, precis nedanför balkongfönstret här på andra våning) och mitt hjärta började slå ungefär 400 slag i minuten. Om det inte hade varit för min rädlsa hade jag självklart gått ut på balkongen för att ta reda på vad det var för djur, men istället drog jag ned persiennerna. Älgen(?) höll på att stöna i mer eller mindre två timmar i natt och det märkliga var att varje gång man hörde/visste att älgen(?) var i närheten av huset så slutade Internet att fungera. Jag kunde inte gå in på någon Internetsida och blev frånkopplad.Internetproblem har jag aldrig haft tidigare med vårt bredbant, jag har heller aldrig haft en stönande älg(?) på trädgården. Då älgen försvunnit för gott vid cirka 02.30, så fungerade Internet utan anmärkning igen. Tro nu inte att jag är någon jag-tror-på-allt-övernaturligt-samt-UFO:n-människa, men visst var det märkligt?

5 Comments:

  • det var väldigt spännande att följa hela den här historien inatt ;)

    hoppas iaf att du slipper älgen i fortsättningen.

    By Anonymous Anonym, at 1:42 fm  

  • Älg? säkert

    By Anonymous Anonym, at 11:22 fm  

  • dragis//
    ja, skulle det vara så förvånande?

    By Blogger Elloslinda, at 12:36 em  

  • Det är naturligtvis den beryktade internetälgen!

    Om nätterna kan denna mystiska gestalt skönjas i gränslandet mellan sömn och verklighet. En stilla vindpust, och sedan, ett kraftigt stön.

    got.elk.w32 är ingalunda inrapporterad hos Symantec men det tycks vara på väg.

    Bröööl!

    By Anonymous Anonym, at 11:19 em  

  • Då tackar jag för upplysningen ;)

    By Blogger Elloslinda, at 11:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home