ELLOSLINDA

                                                                             

måndag, juli 17, 2006

Måste läsas! :D

Nu vill jag med mycket nöje presentera en konversation jag har med Lemasive på MSN just nu. Han håller för övrigt på Djurgården. Efter hans inlägg har jag ibland kommit med egna kommentarer i efterhand, detta i färgen röd. Hans inlägg står i den passande färgen blått. Och nej, han är inte 14 år...


haha antar att du är nöjd?

nja, sådär

Om vi säger såhär


säg vad du vill

ni körde 6 2 1 1 idag

mathias eller vad fan han heter


okej?


kunde ha gjort så mycket mycker mer

men ingen sprang för er

bara han

ruskigt bra att vi spelade lika mot världens bästa klubblag då

hahaha

jo det var en sådan dag

92:32

28 sekunder kvar

ni har sånna dagar allt för ofta om ni ska behålla eran världsranking som nr.1

nära skjuter ingen hare

nej visst

men DIF har inget självförtroende

Så är det ibland om man alltid är bäst är det väl inget kul?

och ganska imponerande skottavla av Elfsborg när man kollar på svenskfotboll.se, vi som inte hade några som sprang mer än Matte, men ändå lyckades avsluta betydligt mer än DIF, på BORTAPLAN

Hmm

ni hade ett skott på mål

det gick in

inser du inte själv hur dumt det låter allt du säger?

kan ju knappast kalla volley för skott på mål

vi hade 3 skott på mål, varav ett gick in, yes

det var det enda skottet

dom andra var lika hårda som om en 10 åring hade skjutit inspark

Chipsröven ramla minst 4 gånger idag iaf

men vad bra, istället för skottövertag för Elfsborgs sida kan man ju byta ord till effektivitet, vilket är ännu bättre...men ni kör väl på Jonevrets inslag: vi skapade ju i alla fall chanser

okej, noterbart

Ingen supporter är nöjd

DIF går på 50% (Oj, om de då går för 100% borde de fullkomligt krossa FC Barcelona!)

Ärligt, du är rolig du

viljan finns men inte mentaliteten

och heller inte kunnandet

sen att vår head coach byter 7 man i startelvan varje match hjälper ju inte nämnvärt

inte kunnandet?

hmm concha som är på g till landslaget

samma med hysen

jonson som spelar i landslaget

det handlar bara om en mental svacka (Det brukar heta så...)

Hysen spelar sig längre och längre ifrån landslaget, sett ur ett neutralt perspektiv

jo just nu ja

men som jag ser det

kommer det på sikt bli hysen på vänster källström som def dusan som offensiv och nån tomte på högerkanten

om en 3 4 år så

tror du inte Dorsin och Stenman är på väg in i landslagsstartelvan också..? Skulle inte förvåna mig om Q-brassen får svenskt medborgarskap och blir Sveriges motsvarighet till Pelé

Q verkar inte kunna fotboll

Dessutom vet jag från en ganska säker källa

att han inte är omtyckt

oj, vad förvånad jag blir...

Dvs i laget

Enrico och Q kommer få svårt att ens få en ordentlig chans

varför skulle spelarna uppskatta en spelare som aldrig börjar prestera? rätt logiskt

Saken är den att han har samma syndrom som många yngre spelare

dom tror att dom har blivit stjärnor och sen jobbar dom inte mer

se på zlatan

vilken tönt han har blivit

amoah

finns säkert nån ung jävel i elfsborg som har en lovande framtid men aldrig levererar

"säkert"? vem vem vem vem?

Fan vet jag

sluta säg det du precis skrev då

jag kan 6 eller 7 spelare i elfsborg (Insnöad 08?)

ah du menar att varje löfte

har slagit in i elfsborg

ojoj

MäCktiga Ellos

*ELLOSLINDA TAR SCREENPRINTS FÖR ATT FÅ FLER LÄSARE TILL SIN BLOGG*

haha

det kan nog behövas

Ellos är ett smålag

ja vi fick torsk mot et smålag

du är nog den mest enögda supportern jag "känner". får jag ställa lite frågor till dig?

et smålag, jaa

visst

haha

ok, ska komma på några då

nu skriver man på msn

om du kräver anal grammatik

nej, men jag kräver rättstavning

borde du leta upp någon som bryr sig

ah

det skiter jag i

bonde

fråga på

Alla som inte är helt insnöade stockholmare borde veta hur Borås ser ut

uhm

Ni har husvagnar

och sånt va

Mina frågor då//
1. Hur bra är Djurgården respektive Elfsborg i en skala 1-10, med tanke på spelarkvaliteer, tränare och laget som helhet?
2. Hur ser framtiden ut hos Elfsborg respktive Djurgården, med tanke på talanger, ekonomi och förutsättningar?
3. Varför ligger Elfsborg före Djurgården i tabellen efter tio spelade omgångar?


yes, finns inga hus i Borås..bara tält, villavagnar och husvagnar

När det gäller fråga 1 så är det den aktuella formen antar jag?

årets upplaga, yes

På fråga ett svarar jag Dif 3 Ellos 6 (Börjar han bli nervös nu?)

fel svar, nu kopplar jag in buren (Jag försöker lätta upp stämningen genom att efterlikna "På spåret", utan någon respons...)

på fråga 2 svarar jag Ellos har satsat bra och vill få ut mer vilket är bra för allsvenskan men jag tror inte ni kan leda utvecklingen som Malmö/DIF gör i nuläget......

oroväckande många punkter i slutet av din menining, men visst..ok. svaret är befogat

på fråga 3 svarar jag Djurgården har underpresterat pga övertro på sig själva skum träning och en massa oro i starelvan (stackare!)

och i Elfsborg är allt frid och fröjd?

Ni har en taktiskt bättre tränare och ni kör på det konceptet klubben har valt

Kan du ärligt säga att det bara är 3 som kan va säkra på att starta i ellos?

ne

i DIF är det dräparn finnen och king-kong

och i Elfsborg är det piff, puff och tjorven

möjligtvis concha

möjligtvis båtsman också

ah

mm

är inte borås sveriges tråkigaste stad

delad ledning med gävle

i hänsyn till..?

allt?

ska bjuda ner dig hit en torsdagskväll på torget så får du uppleva fler personer per kvadratmeter än du nånsin har sett på Skansen

svårt att tänka mig det

då jag både var i rålambs 94

och sedan en dag på drottning gatan passerar det cirka 50000 per timme

mellan 3 och 6

räknade du?

nej vi slipper sånt

skönt för er

SCB gör sådant åt oss

"sådant", säger du så i talesätt också?
brukar du vara så formell hemma också? säger du "sedan" istället för "sen", precis som min mormor?

beror på tillfälle och klädsel oftast

och efter tycke och smak, helt rätt.

när du är i lite kungligare sällskap så misstänker jag att du säger WC istället för toa?

Baja-maja

ok, bra



tror du att ellos någonsin kan sjunga ut Järnkaminerna?

vill du veta vad JAG tror?

visst

Ja, OM vi bjuder in alla till en match så arenan är utsåld och säger till alla att sjunga med i sångerna så högt de kan. Realistiskt? nej. Möjligt? ja.

hmm

jag har själv läst stockholmare påstå att det bor närmare 2 miljoner i Stockholm med omnejd. I Borås med omnejd bor det 100 000 (utsäkta att det bor fler i Stockholm än i Borås). I sthlm bor spelar det tre elitklubbar. 2 miljoner/3 = 660 000. procentuellet sett borde det då vara sexdubbelt så mkt åskådare på en match för djurgården än en match för IFE. Tänk om, tänk rätt

det var ju ganska logiskt att 5000 mot 5000

är ganska jämt

spelar borås hockey?

bandy?

innebandy?

vad spelar det för roll?

vad fan tror du?

om det finns 1 grej ni är hyfsat bra på

tror du inte att människor samlas runt det?

nu var du så rolig så jag skrattade så högt att min bror vaknade. ÅRETS BÄSTA!

Det är som att prata med ett barn (Okej, bra, då vet jag)

Förstå att ni aldrig kan bli lika stora som DIF

AIK

Malmö

IFK

Qviding

Brommapojkarna

Brommapojkarna är så gott som DIF

underbart!

precis som åtvid

Konversationen fortsatte längre, men jag misstänker att ni förstår på ett ungefär hur det såg ut. Jag fick mig i alla fall flera goda skratt, tack :)



6 Comments:

  • Lemasive:
    Sluta vara så jäääävla pinsam. Och alla andra som håller på sådär med Linda på MSN. Sluta för i helvete. Pinsamma jävlar.

    Detta säger en djurgårdare som skäms att vara det när man läser sånt härt. Fy fan! Antar att det är Lemasive och liknande som skäller på Barsom när han gör felpass.

    Pinsamma jävlar.

    By Anonymous Anonym, at 2:20 em  

  • Djurgårdare// Det glädjer mig att inte alla Djurgårdare håller samma nivå som exempelvis Lemasive.

    By Blogger Elloslinda, at 2:25 em  

  • Självklart är inte alla det. Men att läsa nåt liknande som i ditt inlägg gör mig förjävla pissed.

    By Anonymous Anonym, at 3:23 em  

  • Dom som inte ser att detta är enbart för att provocera fram något har ju lite problem, det känns som att det inte är riktiga djurgårdare som läser här utan mer EllosLinda-fans som blir våta i byxorna när dom hoppas på svar av nyss nämda.

    By Anonymous Anonym, at 3:30 em  

  • Lemasive:
    Snacka inte om riktiga Djurgårdare. Jag var på Stadion igår och LED. Och jag ska dit nästa gång dom spelar.

    Och förresten, Håll käften. Du har fan ingen rätt att tala efter dialogen som hon postade mellan henne och dig. Håll käften och sluta vara pinsam.

    By Anonymous Anonym, at 3:44 em  

  • Vilken hetsk och hemsk ton. Lugna ner er lite va och uppför er som folk. Fattar ni inte att ni skrämmer bort folk från bloggen?

    By Anonymous Anonym, at 11:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home