ELLOSLINDA

                                                                             

torsdag, juli 13, 2006

Poor team from Sweden

"Poor team from Sweden, you are nothing, but a poor team from Sweden!", "Small team from Sweden!"

Vad jag förstår så vann Derry City båda matchen på- och utanför planen mot IFK Göteborg idag. Och återigen ställer jag mig frågan; varför lyckas aldrig svenska lag ute i Europa? Har vi för dåliga träningsförutsättningar? Har vi för dåliga tränare? Eller för dåliga spelare, både fysiskt och psykiskt? Försvinner de bästa spelarna utomlands och sänker på så vis standarden i svensk fotboll? Är det för dåliga planer i Sverige, eller beror den dåliga spelkvaliten på kylan? Är bollarna felprogrammerade till motståndarnas fördel? Jag skulle tro att det är en kombination av alla mina nedskrivna förslag, möjligtvis inte det sistnämnda...

Avslutningsvis vill jag bara påminna alla om att Elfsborg slog ut det nordirlänska laget Glentoran ur UEFA-cup-kvalet 2004, så ge inte upp hoppet! Och du, nordirländarna sjöng "We love Elfsborg, we too" så det ekade under Ryavallens härliga, om än något uråldriga, tak :)