ELLOSLINDA

                                                                             

lördag, juli 15, 2006

Supportertabell

Det är tre lags supportrar jag har pratat mest med under de senaste åren, nämligen IFK Göteborg, Hammarby IF och Djurgårdens IF, och nu ska jag ha en ranking av de olika supportrarna. Jag tänker placera in de olika supportrarna i en tabell, 1-3, och därefter skriva en liten kommentar om varje lag.

1. Hammarby IF - Hammarbys supportrar är väldigt trevliga, och inte allt så kaxiga som man annars kan tro, med tanke på deras stockholmsanknytning. Ställer man exempelvis en fråga i deras forum på Svenskafans, får man ett snällt och seriöst svar på en vuxen nivå tillbaka, utan några påhopp. Fortsätt på samma spår, Bajenfans!

2. IFK Göteborg - Så sent som för en vecka sedan hade Änglarna utan tvekan kommit sist i min tabell, men i takt med att Djurgårdarna började bli nervösa inför morgondagens (16 juli) möte på Stockholm stadion har de börjat kaxa upp sig mer än normalt. Det som dock skiljer Änglarna från Järnkaminerna är att Göteborgarna har vissa små guldkorn till supportrar, samt den så väl omtalade göteborgshumorn, som jag uppskattar :)

3. Djurgårdens IF - Det räcker man visar sig på Djurgårdens forum så får man en snabb replik i stil med "Elfsborg är skit, Taco-Anders är skit, köp postorder från Ellos, Kim Källström äger och Lyon är världens bästa klubb". Jag vågar till och med säga att de har en intern tävlan om vem som kommer med den taskigaste motrepliken. Järnkaminernas ordförråd i pressade lägen är ungefär lika stort som en helium-elektron. Grattis!


Hammarbys pris fås i kontakt av mig, antingen via mail (se längst ner) eller via kommentar till denna post. Vinsten är valbar; antingen ett urval av läsvärda PM, personliga meddelanden, från motståndarsupportrar. Vinsten kan även vara att er önskade länk skrivt in på min blogg i högermarginalen, eller en välj-själv-vinst i motsvarande kaliber. Mycket nöje!