ELLOSLINDA

                                                                             

onsdag, juli 19, 2006

Ny eminent tävling för motståndarsupportrar!

För ett par minuter sedan slog det mig att jag ska börja med en tävling här på min blogg. Man behöver dock inte göra något mer än att besöka Elfsborgs matcher, komma med på bild, och sedan förlita sig på turen - enkelt va?

För att gå närmare in i detalj; efter varje Elfsborgsmatch kommer jag gå in på motståndarlagets, eller för all del någon annan relevant, sida, för att där leta upp en bild som är taget på motståndarfansen. Därefter väljer jag slumpvis (nåja...) ut en person ur deras klack som jag korar till vinnare. BT, Borås Tidning, hade en liknande tävling för ett antal år sedan, där vinnaren skulle kontakta BT för att få sitt pris - två biljetter till nästkommande hemmamatch för IF Elfsborg.

Det finns dock ett problem med min nya tävling. Nämligen att det är väldigt få som läser min blogg i förhållande till antalet invånare i Sverige, och hur ska jag då kunna veta vem personen i fråga är? Vinnaren måste ju kontakta mig, och inte tvärtom. Skulle man dock se någon bekant som är inringar i min slumpvis utvalda bild, kan man ju till fördel kontakta den inringade, som i sin tur kontaktar mig. När jag sedan har utsett en vinnare för varje motståndarklubb (13 till antalet), kommer jag ha den stora finalen - där ett pris står på spel! Jag vet ännu inte hur finalen kommer gå till riktigt, men det mest troliga är att jag slänger ihop något quiz på nätet, som de 13 finalisterna ska svara på, och vinnaren där kommer få ett pris. Eller någon sorts "stryktips" för de 7 matcherna i den sista omgången. Jag vet heller inte vad priset ska vara än; möjligtvis trisslotter?

Nu ska bara min tävling fungera i praktiken också :)