ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, augusti 04, 2006

En intervju med Jonas, GAIS

Namn: Jonas
Ålder: 23 år
Bor: Alingsås





Grattis till vinsten, hur känns det?
Tackar! Det känns bara bra. Man är ju inte så bortskämd med vinster som gaisare, hehe.

Hur länge har du följt GAIS?
Jag har hejat på GAIS hela mitt liv (pappa är gaisare), men det riktigt stora intresset tog fart nån gång för 8 år sen när jag var på en bortamatch i div. 2 (hade inte varit på en gaismatch på många år då). Vet inte vad det var som tog tag i mig men de nästan 2000 gaisarna runt den lilla planen bidrog mycket.

Favoritspelare i GAIS?
Svårt att bara välja en, gillar många. En ny favorit det här året är ju Ekunde. Mycket stabil mittback som jag tror kommer utvecklas ännu mer under Roland Nilsson. Sen så är ju spelare som Bobbie Friberg, Keene, Östberg mfl favoriter. Svårt att välja en som sagt.

Vilken spelare fruktar du mest i Elfsborg?
Vet inte om jag fruktar nån i Elfsborg direkt. Eftersom GAIS tyvärr har harvat i 1an och 2an de senaste åren så har jag lite dålig koll på lagen i allsvenskan. Blev dock mycket imponerad av Stefan Ishizaki i mötet med oss. Elfsborg är ett spelskickligt lag som kommer att vara med och slåss om guldet.

Lycka till i finalen!
Tack igen då =) Ser redan fram emot finalen!

2 Comments:

  • Hur kommer det sig att det bara är snygga killar som vunnit hittills?
    ;)

    By Anonymous Anonym, at 10:19 em  

  • cz//
    Du har säkerligen samma skeptiska känsla som jag har när jag undrar varför det bara är 60-åriga tanter som vinner på Bingolotto och Ordjakten.

    Slumpen lever sitt eget liv (:

    By Blogger Elloslinda, at 10:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home