ELLOSLINDA

                                                                             

tisdag, maj 08, 2007

Besviken

Jag borde egentligen inte yttra mig nu, men jag känner att jag måste. Från och med idag har jag förstått varför Djurgården kallas för Turgården. Och från och med idag har jag insett att domare Jonas Ericsson inte håller måttet i Allsvenskan. Jag är väl medveten om att bra lag inte ska leva på så små marginaler så domaren kan avgöra matchen, men ibland är domarens beslut helt matchavgörande. Vilket det var idag. Orkar inte gå in på alla hans misstag, men bara en sån sak som att han har delat ut 25(!) gula kort på 4 matcher säger en hel del. Orkar heller inte gå in på matchen, för alla vet att Elfsborg inte är sig lik sen förra året. Antingen är det en långvarig formsvacka, eller så klarar helt enkelt inte Elfsborg av att vara segertippade i så gott som alla matcher. Det ligger inte IF Elfsborg i traditionen, helt enkelt. För spelartruppen kan det inte bero på, den innehåller både bredd, spets och kompetens.

Till nästa match borta mot Kalmar FF, som jag för övrigt ska försöka se live, vill jag se denna startelva:

Keene
Bajrami - Holmén - Svensson - Ilola - Ishizaki
Florén - Augustsson - Jönsson - Mobaeck
Wiland

Jag tycker att Mathias Svensson är väldigt långt ifrån startelvan i dagsläget. Han är alldeles för långsam, omständig, klumpig och vårdslös i sitt spel. Visst, i vissa matcher är han jätteduktig som bollmottagare och skapar på så vis chanser för medspelare, men allt som oftast är han bara, ja, dålig, helt enkelt. Jag tror att han får så många chanser som han ändå får, mycket på grund av att han heter Mathias Svensson och har spelat i Premier League. Keene är för mig helt given som anfallare, lika given som Ilola borde vara i det finska landslaget.

3 Comments:

  • "Kim Källström blir borta i fyra veckor. Tänkte ersättaren Anders Svensson spelade på smärtstillande medel mot Djurgården."

    http://www.boras.expressen.se/Nyheter/1.669722

    "tänkte ersättaren"
    :D

    kram på dig

    By Anonymous Anonym, at 8:19 fm  

  • Var det du som frågade fete-Taco vad han röstade på?;-)

    By Anonymous Anonym, at 12:04 em  

  • Nej det var inte jag, så intresserad av Anders politiska åsikter är jag inte ;) Märkte dessutom för sent att man bara kunde ställa frågor till 18.00 dagen innan.

    By Blogger Elloslinda, at 1:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home