ELLOSLINDA

                                                                             

tisdag, augusti 29, 2006

Revolutionens tid

Igår var jag på Gamla Ullevi, som jag hittills har varit ett dussintal gånger tidigare. Denna gång stod IFK Göteborg för motståndet. Jag ska inte heller idag recensera matchen, då det redan finns flera bra på Internet. 1-1 var för övrigt ett ganska rättvist resultat, även om vi borde avgjort i första halvlek. Jag kom till Ullevi redan klockan 16, för att vara säker på att få en sittplats. Vi utnyttjade nämligen Aftonbladets "Gå 2 betala för 1", och stod ensamma i denna kö i säkert en timme innan vi fick sällskap av andra som tänkt precis samma sak gällande inträdet. Då klockan slog 17.30 öppnades grinarna, men likväl spelarbussens två bussdörrar. Ur bussen klev samtliga Elfsborgsspelare, och där stod jag, två meter ifrån som ett barn på julafton. Jag fick snabbt upp kameran och började fota som aldrig förr, så spelarna måste ha trott att jag var någon utsändare från Aftonbladet eller dylikt. Tyvärr blev det inte så många bra bilder, men några fick jag allt! På bilden ovan ser ni Daniel Mobaeck, Joakim Sjöhage och Johan Sjöberg. Noterbart är att i dagens startelva är bara Mobaeck av dessa tre herrar ordinarie - förra året var det rena motsatsen. Hela vår backlinje är förresten helt annorlunda jämfört med förra året, och detta tror jag, är den största anledningen till varför Elfsborg i år är ett topplag. 14 insläppta mål på 16 matcher talar sitt tydliga språk. Inget ont om vare sig Martin Andersson eller Johan Sjöberg, men vårt helskånska mittbackspar håller en något högre nivå. Revolutionens tid har kommit,

Gubben jämte mig på arenan verkade för övrigt inte det minsta intresserad av matchen - han applåderade varken då Elfsborg gjorde mål eller då IFK Göteborg spelade sig till varma applåder. Det enda han kommenterade var publiksiffran, Bengt Anderssons pris som bästa spelare och Djurgårdens mål som visades på sotbilds-tv:n. Vad gör egentligen en sådan gubbe på på Gamla Ullevi?

Jo förresten, jag tog även en bild på Stefan Ishizakis ryggtavla, så om någon är intresserad av bilden kan ni kontakta mig via min mailadress linda_2001_@hotmail.com eller lämna en kommentar till denna post, så löser vi det.