ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, september 15, 2006

Min startelva

Elfsborg skulle kunna ändra strategi och återgå till ett rakt 4-4-2-spel imorgon med tanke på Ilolas avstängning, men varför ändra på ett vinnande koncept? Personligen vill jag se samma framgångsrika 4-2-3-1-spel som Elfsborg kört med i varje match sedan VM-uppehållet, med Svensson som offensiv mittfältare. Men Ilolas trolige ersättare, Magnus Samuelsson, är för mig inget bra alternativ som defensiv mittfältare tillsammans med Holmén. Samuelsson har för stora brister i passningsspelet tycker jag, och dessutom verkar han bara bli ettrigare och ettrigare med åren, vilken allt som oftast leder till gula kort i helt onödiga lägen. När det gäller högermittfältsplatsen tycker jag att Griffit bör få en chans från start, för att bevisa att det är där han hör hemma, därför låter jag honom ta Ishizakis plats, och istället flytta in Ishi jämte Holmén som defensiv mittfältare. Morgondagens segerrecept tror jag kommer bli snabbt spel längs marken, snabba omställningar och ett högt tempo. Om jag hade varit Magnus Haglund, hade morgondagens elva sett ut enligt följande;

M. Svensson
Alexandersson - A. Svensson - Griffit
Holmén - Ishizaki
Karlsson - Augustsson - Jönsson - Mobaeck
Wiland

Morgondagens match lär bli oerhört svår att vinna, men lyckligtvis har jag precis samma känsla i kroppen som jag hade inför Hammarby- och Malmö hemma. Alla vet vi ju hur dessa två matcher slutade! Så allt annat än en vinst imorgon är en missräkning.