ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, september 01, 2006

Årets match inom kort

Om ungefär 188 timmar är det avspark på Borås Arena i en match som för mig kommer bli den viktigaste jag någonsin sett, i hård konkurrens med bottenstridsmatchen mot IFK Norrköping på Ryavallen den där kyliga oktoberkvällen 2001 (1-0, Jurica Siljanoski). Siljanoski var för övrigt ingen personlig favorit på planen, med efter att han frivilligt började sjunga en mycket känd Ace of bace-låt utanför omklädningsrummet för mig och min kompis då vi hade intervjuat två Elfsborgsspelare, kommer jag alltid att minnas tillbaka till honom med ett leende på läpparna. Hur som helst så har det redan nu, åtta dagar före matchen, sålts omkring 11 500 biljetter, lägg där till att AIK beräknas komma med omkring 2000 supportrar, vilket i så fall tyder på att arenan kommer bli fullsatt! 17 500 åskådare!


AIK är inte det där nervösa nykomlingslaget utan stjärnor, som jag misstänkte i vintras. AIK är ett lag med tradition, vilket tycks räcka långt. Jag vidhåller dock fortfarande att de inte har några stjärnor i truppen, men som lag spelar de allt som oftast en bländande fotboll. Jag vill inte påstå att jag är rädd för poängtapp mot Solnalaget, då jag tycker att Elfsborg är ett bättre lag i grunden, och dessutom blir starkare och starkare på hemmaplan ju längre säsongen lider. Det är inte ofta jag offentligt brukar gå ut med slutresultat och målskyttar, men eftersom jag är så säker denna gång, tänker jag föreviga mitt ytterst trovärdiga tips.


IF ELFSBORG – AIK 3-1 (1-1)

Målskyttar IFE: Stefan Ishizaki, Samuel Holmén, Joakim Sjöhage
Målskyttar AIK: Miran Burgic


Seger, och således serieledning med två poäng. Visst ryser man av tanken?

6 Comments:

  • Vad tror du aikarna kommer skrika till Ishizaki? Du får en chans att välja .
    Alt 1: SOLNA TATTARE
    ALT 2: RÅTT JÄVUL
    ALT 3: PISSRÅTTA

    Vore tacksam för endast väljer ett av alternativen!!!

    By Anonymous Anonym, at 10:59 em  

  • Alternativ 3, helt klart!

    Annars är ett hett aldernativ att de kommer hylla honom med tanke på allt han presterat för AIK.

    By Blogger Elloslinda, at 11:13 em  

  • Varför skulle vi hata Ishizaki för? På Råsunda så var det vissa som applåderade, jag ryckte mest på axlarna han är som vem som helst. Kul dock att han får ut sin potential i en trygg miljö (AIK var ingen trygg miljö under åren innan 2005).

    Kul för er att ni är i en seriefinal för första gången sedan 60-talet :). Jag är säker på att AIK vinner, vilket vi borde gjort på Råsunda också (det var hemskt de sista två minuterna).

    Jag hoppas dock att det inte blir några firman-wannabees Elfsborgare som försöker slåss. AIK har fått tillräckligt mycket skit genom åren.

    By Anonymous Anonym, at 12:43 em  

  • Om det är nåt Ishi kommer att få höra så är det, "Ishi längter hem till AIK"-ramsan som sjöngs flitigt på Råsunda i förra mötet.

    By Anonymous Anonym, at 1:57 em  

  • Ishi längtar hem till AIK!
    Ishi längtar hem!
    Ishi längtar hem!
    Ishi längtar hem till AIK!

    By Anonymous Anonym, at 3:23 em  

  • Men, Ishi vill vinna guld - i storsatsande Elfsborg :)

    By Blogger Elloslinda, at 4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home