ELLOSLINDA

                                                                             

onsdag, maj 16, 2007

Trelleborgs FF - IF Elfsborg

Först och främst vill jag säga att det är väldigt smickrande att så många tog sig tid att läsa min förra post, den var ju trots allt ganska lång och tidsödande. Sen vill jag även säga att jag fick ett antal vanliga mail till min hotmail-adress, där de skrev att de höll med mig i vad jag skrev. De var också Kalmarsupportrar! Det är dock lite synd att dessa inte vågade skriva det som en kommentar i min blogg istället, men jag misstänker att de inte vågade stå på sig. Så, nu har jag sagt det också.

Match imorgon mot Trelleborgs FF, en match som egentligen skulle spelats i sommar. Trelleborg är ett underskattat lag tycker jag, se bara på deras match på Vångavallen mot Malmö FF. I den matchen fick dom Malmö precis dit dom ville, och vann helt rättvist med 2-1, där domaren till och med bjöd Malmö på ett straffmål. Så jag är övertygad om att morgondagens match inte kommer bli någon utklassning från Elfsborgs sida direkt, speciellt inte med tanke på det dåliga spelet i Kalmar. Synd att Andreas Augustsson är avstängd, men jag ser hellre att han spelar mot IFK Göteborg veckan därpå, än mot Trelleborg. Jag läste förresten om Leandré Griffit och hans framtid i IF Elfsborg i dagens Borås Tidning. Han ger Elfsborg tre matcher till, sen får det vara nog, såvida han inte får speltid. Med tanke på detta tycker jag det skulle vara lite kul att ge Griffit chans från start imorgon, där han åtminstone får en chans att visa vad han kan. Hans teknik är i sina bästa stunder i paritet med Thierry Henrys, skillnaden är dock att Griffit oftast blir lite för bekväm på plan, och att han dessutom är en humörspelare. Tyvärr. Så låt Griffit få spela högermittfältare och Bajrami spela vänstermittfältare. Det tror jag skulle få fart på Elfsborg igen, frågan är dock hur Haglund resonerar. Tyvärr tror jag han låter Ishizaki och Alexandersson spela från start igen. Det vore väl okej om Ishi spelar imorgon, men jag skulle väldigt gärna vilja se Bajrami på vänsterkanten. Anfallare hoppas jag James Keene blir, och det borde han även bli med tanke på Mattes bleka insats senast, då förvisso hela laget var blekt.

Keene
Bajrami - Ilola - Svensson - Holmén - Griffit
Florén - Andersson - Jönsson - Mobaeck
Wiland

Jag har sett fem av sex matcher i år, gissa vilken det var jag missade. Jo, den borta mot Helsingborg (0-1), så imorgon blir det TV-soffan och PPV för min del. Tippar på 2-1 till Elfsborg imorgon, måste ju trots allt tro på mitt lag, även om det känns tungt just nu. Målskyttar för Elfsborg blir Anders Svensson och Jon Jönsson.

3 Comments:

  • Hej igen Linda. Kollade nyss på fotbollförbundets hemsida och enligt den är augustsson avstängd mot oss och inte Trelleborg.

    http://www.svenskfotboll.se/t2all.aspx?p=288852

    By Anonymous Anonym, at 4:46 em  

  • Hej Dragis :) Är det verkligen så? Jag antog att Augustossn var avstängd imorgon bara för jag läst det på endel olika sidor, han var till exempel inte med i truppen til morgondagens match i Borås tidnings inför-rapport. Läste dessutom det på Trelleborgs forum på Svenskafans där dom diskuterade saken. Men jag får väl tro på dig då.

    By Blogger Elloslinda, at 4:50 em  

  • Är inte helt säker men enligt länken jag la in innan så ska han vara avstängd mot oss.

    By Anonymous Anonym, at 6:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home