ELLOSLINDA

                                                                             

fredag, maj 25, 2007

Biljett till Sverige - Island!

Har nu fått tag i en biljett till Sveriges viktiga EM-kvalmatch mot Island den 6 juni på Råsunda. Biljetten kostade typ 330 kronor, alltså nästan helt gratis i dessa sammanhang. Jag har tidigare bara sett två landskamper, nämligen VM-kvalmatchen mot Moldavien 2001 (6-1) och jubileumslandskampen mot England 2004 (1-0). Så nu är det verkligen på tiden igen. I Källströms frånvaro är jag ganska säker på att Anders kommer kunna spela ut på ett helt annat sätt, och jag känner faktiskt på mig att han kommer göra en av sina bättre landskamper mot just Island. Eller så är det bara rent önsketänkande, jag vet inte. Målformen kan ju inte bara försvinna under en natt. Sätter i alla fall en tia på att Anders kommer göra mål, någon som sätter emot?

Det skulle heller inte förvåna mig om Anders avgör matchen mot Hammarby imorgon. Fast, det är väl ett ännu större önsketänkande. Senast Elfsborg vann borta mot Hammarby var år 2000, alltså för sju år sen. I den matchen avgjorde Anders Svensson med ett sent, och omdiskuterat, segermål. Jag såg faktiskt den matchen i repris på Canal + förra året, för jag har inget minne av den på riktigt, tyvärr. Mitt fotbollsintresse väckes ungefär ett år senare, eller närmare bestämt i april 2001 då jag gjorde något oförlåtligt. Jag hade nämligen bestämt mig för att lyssna på Elfsborgs premiärmatch borta mot IFK Norrköping på radion. Men då jag satte på radion fem minuter före avspark hörde jag inte en ena kommentator, inte ett enda läktarrop, inte en enda spelarpresentation - absolut ingenting. Var matchen uppskjuten, tro? Naturligtvis var den inte det, utan jag hade tagit fel på matchstart. Jag trodde matchen började två timmar senare än vad den egentligen gjorde. Så när jag satte på radion, hade Elfsborg redan krossat Norrköping med klara 3-0, och jag slapp slitas mellan hopp å förtvivlan. Så enkelt det kan vara ibland. För att återknyta till matchen imorgon så tror jag att Elfsborg kommer få det riktigt svårt att få med sig poäng hem till Borås. Hammarby på Söderstadion är den svåraste matchen under hela året (låt oss glömma CL-kvalet för en stund...). Men med lite tur och ett lika bra passningsspel som senast mot Blåvitt, kan det bära långt. Fast, 1-1 känns väl ganska nära till hands imorgon. Och förresten, hur kan man ta 265 kronor för sittplats på Söderstadion!? Det är ju inte direkt Emirates stadium vi snackar om...

Idag skulle jag fått min lön för april månad, men jag har varken fått något insatt på mitt konto eller fått någon lönespecifikation i brevlådan. Jag är bortglömd. I en pärm. På ett kontor. Med rubriken "timanställda". Ha! Va dåligt! Tur jag inte lever på riktigt så små marginaler, men jag vill gärna ha mina dryga 7000 kronor nu...

6 Comments:

  • Jag sätter emot! Om inte annat så för att det är kul att slå vad ibland :)

    By Anonymous Anonym, at 9:08 fm  

  • Hej igen kul omröstning du har nu. Näsat omröstning du har kan ju vara "Slickar Fotboll förbundet Aik´s röv så det står härliga till?"
    Men den vet ju vi alla svaret.

    By Anonymous Anonym, at 4:42 em  

  • Adam// Bra, vi gör upp det där på msn då.

    Dragis// Jo, jag kände att det var dags för lite omrösningar igen. Höhö, tror snarare jag ska ha "Stefan Johannesson hjärta IFK Göteborg = sant?" ;)

    By Blogger Elloslinda, at 4:49 em  

  • Håller med dig om att det var en billig straff blåvitt fick men tycker ändå att fotbollförbundet rövslickande på på aik är mer intressant. Rövslickandet har ju snart kommit så långt att man ser Lagrells tunga sticka ut ur Bratt Norlings äckliga tryne.

    By Anonymous Anonym, at 10:37 em  

  • Vilken tid är avsparken för matchen?

    By Anonymous Anonym, at 8:59 em  

  • Matchen börjar 20.15.

    By Blogger Elloslinda, at 9:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home