ELLOSLINDA

                                                                             

onsdag, maj 23, 2007

Läge för tacos

Ja vad ska man säga. Vilken underbar match! 3-1 mot IFK Göteborg en tisdagskväll i maj kunde knappast suttit bättre. Och att dessutom vinsten var välförtjänt gör det hela ännu mer underbart. Göteborgarna hade som vanligt förväntat sig en storseger mot bönderna från Borås. För här tar vi traktorn till jobbet/arenan, handlar med hö istället för pengar och talar bondmål (tror även detta gäller Elfsborgsspelarna). Och att dessutom Anders håller på Blåvitt gör ju inte saken bättre. Att då inte storstadskillarna kunde rå på bönderna från Borås är ju nästan lite skrattretande. Storebror mot lillebror kan ju bara sluta på ett sätt, nämligen att storebror vinner, vilket han även gjorde. Ja, ni läste rätt. Underbart. Och Anders. Vilken kille! Tror det är läge för lite tacos ikväll.

Men Göteborgarna verkar inte ha tagit så hårt på förlusten, för de vann ju läktarmatchen, och det är ju huvudsaken med fotboll. Eller hur var det nu? Sen att matchen var som vilken Allsvensk match som helst för IFK Göteborg gör ju inte att förlusten känns bittrare. Riktiga matcher är mot lag som GAIS, Häcken, Örgryte och Västra frölunda. Och Qviding. Höhö! Riktiga toppmatcher! Såg förresten reprisen av matchen ikväll som startade 22.00, och fick även då rysningar av Anders mål. Kunde även konstatera att Änglarnas skönstämmor inte hördes mer än Guliganernas, speciellt inte efter Elfsborgs kvitteringsmål. Underbart.

Sitter med spänning för att följa upplösningen på Baraben. Alltså hur bortförklaringarna lyder denna gång. Köpt domare? Solen i ögonen? Otur? Ojämnt underlag? Motvind? Eller var det helt enkelt en kombination? Jag vet inte.

Vissa Änglar ska ha en stor elogé efter matchen, att de betedde sig på ett vuxet sätt och inte sjönk ner till en allt för låg nivå. Vissa, alltså. Ikväll har jag haft en lång diskussion med en Ängel som var på matchen. Det hela började med att jag skickade ett MMS till honom efter matchen med en glad gubbe som applåderar glatt och sa "bravo" - tyckte den gubben var väldigt passande för hur jag känner mig. Och det står jag för. Att han då sedan på MSN kommer med personangrepp och massa negativa nedtryckande inlägg var väl lite överdrivet, kan man tycka. Men jag tog inte åt mig, som tur var. För vid tidigare tillfällen har han kommit med rena motsatsen till saker han skrev ikväll, för att inte gå allt för mycket in i detalj. Han påstod dessutom att jag hade varit kaxig och försökte håna honom. Håna någon för man skickar ett MMS med en glad gubbe? Okej. Om Elfsborg hade förlorat och jag fått ett likadant MMS från en motståndssupporter hade jag ju bara ignorerat och raderat MMS:et direkt. Brukar dessutom alltid stänga av mobilen precis efter slutsignalen vid förluster, eftersom jag själv vet hur arg jag blir på motståndarsupportrar som skriver till mig direkt efter matchens slut. Sån är jag. Och så i natt, 01.12, fick jag ett mail från snyggast.se där det stod "Välkommen till snyggast.se! Detta mail skickas till dig under tiden du fyller i dina personliga uppgifter på snyggast.se. När du är klar med det kommer du att efterfrågas en emailkod. Denna kod ska du bara använda en gång, och används för att verifiera att det verkligen är du som har angiven emailadress."
Vem kan det ha varit som försökt skapa ett falskt konto på snyggast.se under mitt namn och min mailadress? Jag har mina aningar. Har aldrig under mina dryga 20 levandsår fått något sånt mail tidigare, och att det då kommer just i natt känns väl inte så jätteförvånande. Och det här tycker jag är väldigt lågt, bara för ett litet MMS som personen i fråga verkade ta väldigt illa upp för. Om det nu var den ängeln. Dessa änglar...

Ny match redan på lördag, är minst sagt förväntansfull. Framåt för seger!

1 Comments:

  • Såg aldrig matchen igår pga av att jag inte fick lidigt från jobbet. Så jag var tvungen att följa matchen på radio med en massa störningar. Verkar ändå varit en rättvis seger men kanske lite förstot enligt mig. Sen det din lilla MMS kompis håller på på med verkar ju lägre än att plasta sitsen.

    By Anonymous Anonym, at 9:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home